Запитвали ли сте се някога точно какво е Google Ads и по какъв начин може да бъде полезна тази функция за вас и вашите бизнес цели? Използването на Google Ads (което преди беше известно под името Google Adwords) може да бъде най-доброто, далновидно и лукративно решение, което вземате за вашия бизнес. Да, това не е преувеличение!

Редактирано: Декември 2024

Хора от цял свят използват Google за търсене на всякаква информация над 3,5 милиарда пъти на ден. Всяко търсене ви предлага възможности да представите марката или бизнеса си пред повече потребители и да ги направите по-разпознаваеми и популярни.

От своя страна това отваря много повече и често доходоносни възможности пред вашия бизнес. Чудесно е, че можем да се възползваме от особеностите на дигиталната среда, но за да опознаем целия й потенциал, нужно е първо да разберем какво е Google Ads. 

Ако се чудите каква е разликата между платена реклама и органични резултати в Google, може да разгледате статията ни на тема какво е seo оптимизация.

Точно тук се намесва Google Ads. Google Ads ви позволява да рекламирате и популяризирате вашите продукти и услуги, когато потребителите използват търсачката със съответните ключови думи.

Когато използването на тази възможност, предоставена от Google, е осъществена по правилния начин, има потенциала да стимулира потенциалните клиенти да осъществяват покупки и значително да увеличи продажбите.

Съдържание

  1. Какво е Google Ads?
  • От Google AdWords към Google Ads
  • Значението на платформата за съвременния бизнес
  1. Какво представлява Google Ads?
  • Основни характеристики на платформата
  • Как се показват рекламите в търсачката
  1. Принцип на работа на Google Ads

  2. Видове оферти в Google Ads. Колко струва рекламата в Гугъл?

  • Цена на клик (CPC)
  • Цена на хиляда импресии (CPM)
  • Цена на ангажиране (CPE)
  1. Типове рекламни кампании

Нека в тази статия на дигитална агенция „Grow Easy“ да разгледаме какво е Google Ads, как работи и как може да подпомогне успеха на вашия бизнес.

Какво е Google Ads?

Google Ads е платена онлайн рекламна платформа, предлагана от Google. Тя позиционира резултати, които са платени, когато използваме търсачката на Google.

Първоначално наречена Google Adwords, компанията ребрандира услугата на Google Ads през 2018 г. Ако искате да създадете реклама трябва да имате акаунт в Google Ads

Отговорът на въпроса какво е Google Ads е едновременно кратък и дълъг, но не се притеснявайте, ниe сме тук, за да ви обясним всичко на достъпен и разбираем език. 

Системата на Google Ads е като аукцион в реално време, където искате да заложите пари, за да се показва вашия продукт или услуга на върха в резултатите.

Плащате за всеки клиент, който достигне до вашия сайт като базовото ценообразуване е цена на клик (CPC).

Цената за всеки кклик на google ads реклама може да варира от няколко стотинки до над няколко лева и нагоре. Ще дадем примери след малко.

От реклама в Google до искане на внимание точно там, където вашите бъдещи клиенти прекарват времето си онлайн, Google Ads е мостът между вас и успеха във виртуалното пространство.

Изграждането на тази връзка е изкуство, за което се изисква търпение и постоянство.

Начинът, по който работеше Google Adwords остана по същество същият, въпреки промяната в името. Когато потребителите търсят по ключова дума (напр. мъжки парфюм, счетоводни улсуги и прочие), те получават резултатите от своята заявка на страница с резултати от търсачката (Search Engine Results Page).

Тези резултати могат да включват платена реклама, насочена към тази ключова дума. Наблюдавайте за малко подзаглавие над санмия резултат, на което е изписано Sponsored или Спонсорирано.

Да вземем например резултатите за ключовата дума „ресторанти в София“. Когато изпишете тази ключова дума в търсачката, ще излязат много страници с резултати, които отговарят на търсенето ви. Можете да видите, че всички реклами са в горната част на резултатите (SERP).

Те също така изглеждат почти идентични с резултатите от органичното търсене, с изключение на допълнително отбелязаната с дума „Спонсорирано“ в горната част на публикацията.

Това е добре за вас рекламодателя, тъй като първите резултати в Google обикновено получават по-голямата част от трафика за заявки за търсене.

Закупуването на реклама в Google обаче не гарантира непременно позициониране сред първите места на страницата с резултатите. В крайна сметка вероятно ще имате много други търговци, които се състезават за същата ключова дума чрез Google Ads.

За да разберем как се съставят тези класации и какво е определящо за позицията на вашата реклама, нека да разгледаме не само какво е Google Ads, но и как точно работи.

Как работи Google Ads?

Google Ads работи на базата на алгоритъм за наддаване - рекламодателите, които са бизнеси плащащи за реклама, наддават за определени ключови думи, които са свързани с търсенето на потребителите

Когато някой търси нещо свързано с тези ключови думи, рекламата се показва. Моделът на заплащане е за клик (Pay-Per-Click) - рекламодателите плащат само когато потребителите кликнат върху рекламата.

Рекламите могат да бъдат насочени към специфична аудитория на база на демографски данни, интереси, местоположение и други критерии. Всичко тези настройки се правят в Google Ads акаунта, който трябва да създадете.

Няма как да отговорим на въпроса какво е Google Ads без да разясним как точно работи платформата.

Google Ads работи по модела „плащане на клик“ (PPC). Това означава, че търговците се насочват към конкретна ключова дума в Google, която да описва най-добре техния бизнес, предлаганите стоки и услуги, и правят оферти за ключовата дума.

По този начин търговците се конкурират помежду си, когато са в една сфера на дейност и са се насочили към една и съща ключова дума.

Кампаниите, които правите, са с „максимални оферти“ или максимумът, който сте готови да платите за реклама в гугъл. Всяка оферта е изписана в американски долари (USD), евро (EUR) или български лев (BGN)

Например, ако максималната ви оферта е $4 и Google определи, че цената ви на клик е $2, тогава ще получите това рекламно място над резултатите!

Ако от Google определят, че цената на клик е повече от $4, не получавате рекламното разположение.

Като алтернатива можете да зададете максимален дневен бюджет за вашата реклама. Никога няма да харчите повече от определена сума за тази реклама на ден (напр. 20 лв/ден).

Това ще ви помогне да получите по-добра представа за това колко трябва да бюджетирате и заделите за вашата дигитална рекламна кампания.

Какво е Google Ads – Колко струва рекламата в Google

Собствениците на бизнеси, които желаят да рекламират с Google Ads, имат няколко опции при избора на офертите си, основните са:

  • Цена на клик (CPC) - Колко плащате, когато потребител кликне върху вашата реклама.
  • Цена на хиляда (CPM) - Колко плащате за 1000 рекламни импресии.
  • Цена на ангажиране (CPE) - Колко плащате, когато потребител извърши конкретно действие чрез вашата реклама (регистрира се в списък, гледа видео и т.н.).

След това Google взема сумата на офертата и я свързва с оценка на вашата реклама, наречена качествен рейтинг. Според Google:

„Качественият рейтинг е оценка на качеството на вашите реклами, използваните ключови думи и целеви страници. Рекламите с по-високо качество могат да доведат до по-ниски цени и по-добри рекламни позиции.“

Резултатът е между 1 и 10, като 10 е най-високият резултат. Колкото по-висок е резултатът ви, толкова по-добре ще се класирате и толкова по-малко трябва да харчите за конвертиране.

Вашият качествен рейтинг, съчетан със сумата на вашата оферта, създава вашия рекламен ранг — позицията, на която рекламата ви ще се показва в страницата с резултати от търсенето.

Когато потребителят види рекламата и кликне върху нея, рекламиращият плаща малка такса за това кликване (ако е избран начин плащане на кликване).

Идеята е, че колкото повече потребители щракнат върху рекламата на рекламодател, толкова по-вероятно е да постигнат целите на рекламата (напр. да посетят сайта на бизнеса, да направят покупка).

След като вече знаете как работят рекламите от Google, нека да разгледаме различните типове реклами на Google, които можете да използвате за кампанията си.

Видове реклама в Гугъл

Google предлага разнообразие от различни типове кампании, които можете да използвате:

  • Кампания за търсене (текстови реклами)
  • Дисплей кампания
  • Кампания за пазаруване
  • Видео кампания
  • Кампания за приложения

Какво е Google Ads и как работи всеки вид реклама

Кампания за търсене

Рекламите от кампания в мрежата за търсене се показват като текстови реклами в страницата с резултати за ключовата дума. Това са рекламите, с които вероятно сте най-запознати.

Те се показват на страницата с резултати от търсенето с черен символ „Спонсорирано“ до URL адреса. Текстовите реклами не са единственият тип реклами в мрежата за търсене. Голям процент от хората дори не подозират, че са избрали спонсориран резултат.

Можете също така да накарате рекламите си да се показват в Google Пазаруване (Google Shopping за рекламиране на продукти) и Дисплейната мрежа на Google (ваши снимки и видеа, които се позиционират в други сайтове, където клиентите ви прекарват време).

Кампания за пазаруване (Google Shopping)

Кампанията за пазаруване ви позволява да рекламирате продуктите си по много по-визуален начин. Тези реклами могат да се показват като изображения на страницата с резултати от търсенето или могат да се показват в Google Пазаруване.

Ако предлагате физически продукт, рекламите в Google Пазаруване могат да привлекат таргетирани потенциални клиенти, като представят продукта ви директно на клиентите.

Дисплей кампания

Дисплейната мрежа се възползва от голямата мрежа от партньори на Google, за да покаже вашата реклама по различни уебсайтове. Има много различни начини, по които тези реклами се появяват.

Вашата реклама може да се показва на уебсайтове на партньори, като видеореклама преди видеоклипове в YouTube. Google също така ви позволява да рекламирате рекламата си в своята имейл платформа Gmail. Можете да накарате рекламата си да се показва в приложения на трети страни в мрежата за приложения на Google.

Някои предимства от използването на дисплейната мрежа са нейният обхват. Google си партнира с повече от два милиона уебсайта и достига до повече от 90% от всички интернет потребители. Това гарантира, че вашата реклама ще се появи пред възможно най-много потребители.

Видео кампания в Youtube (платформа собственост на Google)

Това са реклами, които се показват преди видеоклипове в YouTube. Рекламите на видео кампанията се предлагат в различни форми. Има видеореклами с възможност за пропускане, без възможност за пропускане, реклами за откриване, които можете да намерите на страницата с резултати от търсенето на конкретни ключови думи, различни наслагвания и банери.

Кампания за приложения

Не е нужно да проектирате всяка отделна реклама за приложение. Вместо това Google ще вземе вашия текст и снимки и ще предоставят рекламата вместо вас. Алгоритъмът тества различни комбинации и по-често използва тази, която се представя най-добре.