А знаеш ли защо са така ключови за успеха ти?
В дигиталната ера онлайн присъствието вече не е пожелателно, а направо задължително. Ако искаш да разгърнеш потенциала на бизнеса си, да привлечеш клиенти и да развиваш компанията си, трябва да имаш сайт.
Това обаче е едва първата крачка. За да създадеш положително потребителско преживяване на посетителите на сайта ти, следва да го оптимизираш.
В тази статия на „Grow Easy“ ще ти представим най-добрите помощници за изграждане на успешен сайт. А за да не пропуснеш нашия ексклузивен съвет, прочети докрай!
Оптимизация на сайт - що е то?
SEO оптимизация на сайт представлява набор от стратегии и техники, които се използват с цел подобрение на видимостта на сайта в резултатите от търсачките (Google например).
Колкото по-нагоре се намира той, толкова повече органичен (неплатен) трафик се генерира.
Необходимост от SEO инструменти
Благодарение на SEO инструменти имаш възможността да оптимизираш, анализираш и да следиш всички аспекти на SEO стратегиите. С тяхна помощ получаваш ценна информация, която помага за ускоряване на процеса.
Те също така гарантират, че усилията са насочени в правилната посока. SEO инструменти се използват за откриване на ключови думи. Те показват колко търсени са те от потребителите и как да ги включваш по-добре в съдържанието.
Чрез тези средства е възможен и анализът на конкурентните бизнеси - какво правят те, какви ключови думи употребяват и каква е стратегията им.
С помощта на SEO инструменти имаш възможността да проследяваш как се класират твоите страници в резултатите от търсачките.
Те също така проверяват техническите аспекти на сайта като грешки в кода, структуриране на URL, бързина на зареждане, мобилна адаптивност и др.
Външните линкове са особено необходими в процеса по оптимизиране на търсачки. Тук инструментите ти помагат да следиш количеството и качеството на линковете, водещи към твоя сайт.
Благодарение на платформите можеш да проследяваш количеството трафик, което сайтът генерира, източниците му, както и кои от уеб страниците ти получават най-много посещения.
Има още причини, заради които е важно да ползваш SEO инструменти. А ако темата ти е станала любопитна, прочети още тук!
SEO инструменти, които да използваш
След като въведохме някои от основните причини за необходимостта от оптимизиращи сайта софтуери, е време да ти представим 10 от тях.
1. Ahrefs | SEO инструменти
Ahrefs е сред най-мощните SEO инструменти. Той се използва за анализ на сайтове и линкове. Удобен е и за проследяване на трафик и за изследване на ключови думи.
Начинът, по който работи, наподобява този на Google. А именно: обхождане на интернет, събиране на сведения за сайтове и създаване на обширна база с данни за SEO специалисти, собственици на бизнеси и маркетолози.
Ahrefs притежава собствен робот, който ежедневно сканира милиони уеб страници. Получените и анализирани данни се представят в SEO инструменти в платформата.
2. Yoast SEO
Yoast SEO е един от най-популярните инструменти, що се отнася до WordPress плъгини за оптимизация на търсачки.
Той помага на собствениците на сайтове да подобрят класирането си, предлагайки анализ и препоръки за по-подходящи структура, съдържание и технически SEO елементи.
Базовите му характеристики включват оптимизация на съдържанието, генериране на карта на сайта, управление на мета тагове. Yoast помага и да се избегнат дублирани данни.
3. Google Search Console | SEO инструменти
Google Search Console (GSC) е безплатен инструмент, който дава възможност на притежателите на сайтове да проследяват и оптимизират представянето си в резултатите от търсачката. Основните му функции включват проверка и индексиране на страниците.
Защо това е важно?
Неправилно индексираните страници няма да бъдат показани в резултатите от търсенето. Това означава по-малко трафик и загуба на потенциални клиенти.
Тази платформа също така анализира ключовите думи, линковете и трафика. Предлага решения за отстраняване на грешки в страниците и намирането на проблеми в индексирането.
4. GTmetrix
GTmetrix е средство, което измерва производителността на определена уеб страница. То предоставя подробни препоръки за повишаване на скоростта и подобряване на потребителското изживяване.
Основните му функции включват анализ на времето за зареждане и за първоначално показване на съдържание. Показва и кои файлове забавят страницата.
GTmetrix позволява и тестването на сайта от различни локации - други градове и държави.
5. Semrush | SEO инструменти
Semrush също се позиционира сред най-мощните SEO инструменти. Той е много подходящ за анализ на конкуренцията, одита на уебсайтове и много други задачи, свързани и дигиталния маркетинг.
Ключовите му функции комбинират изследване на техническите проблеми на сайта, оптимизация на бизнеси с физическа локация. Позволява и анализ на рекламни послания и банери.
Semrush дава информация за PPC (цена за клик). Помага също така за създаване на оптимизирано от търсачките съдържание и предлага тематики и идеи за последното.
6. Surfer
Следващият SEO инструмент за оптимизация на сайтове, който ще разгледаме, е Surfer. Неговата помощ при оптимизацията на съдържанието се явява в анализ на конкуренцията и предоставяне на съвети за по-сигурно класиране в търсачките.
Surfer дава препоръки, свързани с копирайтинга и предлага в реално време напътствия за подобрение на статии.
Той също така определя факторите, влияещи на класирането, на база изследване на конкурентите и проверява плътността на ключовите думи.
7. Clearscope | SEO инструменти
Clearscope е мощен инструмент, който помага копирайтъри, маркетолози и бизнеси да подобрят класирането на своите статии в Google.
Той сканира съдържанието на най-успешно позиционираните страници и предлага релевантни ключови думи.
Освен това, Clearscope оценява текста въз основа на това доколко той е оптимизиран за SEO. Софтуерът е лесен за внедряване в работния процес и спестява време при анализа.
8. Screaming Frog SEO Spider
Screaming Frog SEO Spider от своя страна позволява сканирането на уеб сайтове за технически и SEO проблеми и грешки. Той обхожда всички страници на даден сайт, по начинът, по който Google го прави.
Друга негова дейност е проверката на дължината и уникалността на мета данните. Screaming Frog SEO Spider е от полза и за подобряването на канонизацията и индексирането.
Този SEO инструмент открива счупени линкове и се интегрира с Google Analytics и с Google Search Console.
9. seoClarity | SEO инструменти
seoClarity е платформа, извършваща SEO анализ. Тя е базирана на изкуствен интелект. Предоставя цялостни решения за менажиране на органичното търсене.
Насочена е предимно към големи агенции и компании, които оперират с мащабни обеми от данни. Функциите на този инструмент комбинират проучване на ключови думи, изследване на конкуренцията и технически SEO анализ.
Изкуственият интелект генерира автоматични препоръки за автоматизация и предоставя отчети и дисплей на данни в реално време.
10. Mangools
Последния SEO инструмент, който ще поднесем на твоето внимание, е Mangools. Той е популярен със своята лесна употреба, а достъпните му цени го правят чудесен избор за средни и малки бизнеси, фрийлансъри и блогъри.
Ключовите му компоненти включват търсене на ключови думи, изследване на конкуренцията, наблюдение на позициите в класиранията, проверка на линкове и анализ на сайтове.
Ако искаш да узнаеш как да оптимизираш сайта си и да достигнеш до голям органичен трафик, довери се на проверения опит на Grow Easy! Свържи се с нас за безплатна консултация още сега!