Всеки втори потребител прекарва по-голямата си част от времето, сърфирайки онлайн, без дори да търси определен продукт или услуга. Световната статистика твърди, че средно на ден човек прекарва по 6:40:00 минути в интернет пространството. Ето за това е изключително важно да се използва дисплейна реклама, която с времето се превърна в неизменна част от дигиталното присъствие.
В тази статия, Grow Easy ще разкаже за тънкостите при използването на дисплейна реклама.
Дисплейна реклама - Какво представлява?
Дисплейната реклама представлява визия, съпроводена от рекламен текст, най-често разположена отстрани или в горната част на дадена уебстраница. Можем да видим дисплейна реклама както в мрежата на Google, така и в уебсайтове на техни партньори. Дисплейната реклама се показва въз основа на предишното поведение на потребителите в онлайн пространството и демографската им информация.
Видове дисплейна реклама
Ето и 3 от най-често срещаните видове дисплейна реклама:
Банер реклама:
Банер рекламата е чудесен избор, ако желаем да запознаем по-голяма аудитория с бранда или продукта/услугата, която предлагаме.
Ретаргетинг:
На всеки се е случвало да пазарува онлайн, а след това да попадне на реклама с продуктите, които е забравил в своята количка. Този вид дисплейна реклама се нарича динамичен ретаргетинг и е чудесен начин да напомним на потребителите за бизнеса, продукта или услугата, която предлагаме.
Динамичната дисплейна кампания се визуализира, като продуктов каталог със снимките, имената и цените на продуктите, водейки потребителя към артикула, който е избрал.
HTML5 Банери:
HTML5 Банерите ни дават възможност за пълна персонализация, използване на анимация или видео, което повишава процента на взаимодействие на потребителите с банер рекламите.
2 Причини да използваме дисплейна реклама
1. Повишаване на разпознаваемостта на даден бранд
Статистиката показва, че потребителя трябва да се срещне поне 10 пъти с даден бранд, преди да прояви интерес и да предприеме действие. Именно дисплейната реклама ни дава възможността да запознаем аудиторията с бизнеса са си и продуктите/услугите, които предлагаме.
2. Повишаване на ефективността на други маркетингови цели и стратегии
Дисплейнта реклама се комбинира страхотно с други видове реклами в Google Ads, комбинирайки я ни дава предимство и повишаване на резултатите, а с помоща на динамичния ремаркетинг се възползваме от това, да показваме нашите реклами пред потребители, които са запознати с бизнеса и предлаганата услуга/продукт.
5 Съвета за успешна дисплейна кампания
1. Оптимизиране на целевата страница.
Целевата страница е първото нещо, което потребителя вижда, идвайки от нашата реклама. Тя трябва да бъде релевантна с това, което сме обещали. Например: Ако чрез нашата реклама сме обещали дадено съдържание, то трябва да се намира на целевата страница, на която изпращаме потребителя.
2. Таргетиране
Важно е да определим целевата си аудитория и да насочим рекламите си към нея. Например: Ако предлагаме спортни стоки, то бихме искали рекламите да се показват на хора, които се интересуват от спорт.
3. Създаване на ангажираща визия
Рекламната визия ще е първото нещо, с което трябва да задържим вниманието на потребителя, колкото по-ангажираща е направена тя, толкова по-голям е шансът той да цъкне на рекламата.
4.Използване на призив за действие
Важно е да подтикнем потребителя да извърши действието, което искаме, а именно да кликне върху нашата реклама.
5. Проследяване на рекламите и действията на потребителите
Важно е да сме настроили нашето проследяване, за да можем да измерим постигнатите резултати, анализираме и оптимизираме нашите реклами.
При наличието на правилен маркетингов план, дисплейната кампания е ключова възможност за достигане до по-голям брой аудитория и ръст в разпознаваемостта на даден бизнес.