Ефективната SEO стратегия на сайт е съставена от множество съществени фактори за генериране на повече трафик и запитвания, чийто резултат е по-голям оборот и печалба. Днес анализът на конкуренцията се превръща в неотложна стъпка от процеса за цялостното изграждане на бранда и намира приложение във всеки последващ инструмент за комуникация с потенциалния клиент.
Конкурентният анализ дава ясна представа за позиционирането на бизнес в индустрията и служи за отправна точка при развитието на бъдещи стратегии и цели.
Ние от Google Marketing агенция Grow Easy, ще представим необходимата информация за теб, развитието на бизнеса ти и позиционирането като лидер в нишата. Разбери още сега как да оптимизираш бизнеса си, да се учиш от грешките на конкурентите си и да завземеш по-голям пазарен дял с няколко лесни стъпки!
1. Как да излезеш “едни гърди” пред конкурентите? Анализ на конкуренцията
За да си сигурен, че бизнесът ти ще се развие блестящо, е нужна професионално изготвена SEO стратегията. Тя включва правилно определяне на потенциалните рискове и възможностите, които стоят зад представянето на бизнеса ти в онлайн средата. Но какви са ползите за бизнеса ти:
- НЕ ГУБИ ПОЗИЦИИ само защото не си анализирал действията на останалите играчи
Според статистическите данни чрез “конкурентно разузнаване” **над 54% **от бизнесите по света реализират успешно плановете си през следващите 3 години.
- НЕ ИЗПУСКАЙ КОНТРОЛА върху управлението
Почти всички американски компании, които са част от престижния списък Fortune 500, внимателно следят конкурентите си, за да се задържат на челните позиции.
- НЕ ГУБИ ПРЕДИМСТВОТО СИ пред останалите заради грешни решения
Доказано е, че ако се отчитат практиките на другите компании от същата индустрия, взимането на ефективни решения за бизнеса е до 5 пъти по-бързо
- НЕ ПРЕНЕБРЕГВАЙ КЛЮЧОВИТЕ ПОКАЗАТЕЛИ за правилното управление на финансите
Спадът на приходите може да има катастрофални последствия за всяка организация. Ако проверяваш редовно как се държат конкурентите, имаш шанс да генерираш до 4 пъти повече приходи.
Не отлагай превръщането на бизнеса си в най-големия конкурент на пазара! Ние сме насреща, за да ти помогнем да постигнеш бързо и лесно желаните резултати чрез SEO оптимизация и Google Ads!
2. Как да разбереш КОЙ Е ОСНОВНИЯТ ТИ КОНКУРЕНТ?
Конкуренцията в бизнеса е строго дефиниран фактор, разделен в 2 основни категории - бизнес конкуренти и конкуренти в резултатите.
Бизнес конкуренцията представлява всички играчи на пазара, които предоставят сходни продукти и услуги - Лидерите на индустрията на опериране на бизнеса ТИ. Няма значение каква е тяхната резултатност и дали са в онлайн или офлайн пространството.
Конкурентите в резултатите са всички бизнеси, които таргетират подобни или същите ключови думи и изрази, които и ти. Информацията, която се извлича от тяхната дейност, е изключително ценна. Тя е показателна за начина, по който твоето класиране в търсачката може да се подобри. Важно е да се знае, че конкурентите в резултатите могат и да не са в ролята на бизнес конкуренция, но са също толкова важни.
Например,
представи си, че продаваш пица в центъра на града. В началото имаш много клиенти и всички са доволни от качеството, което предлагаш. След време обаче установяваш, че продажбите намаляват.
Оказва се, че около твоята пицария са открили още 2 подобни места за хранене. И двете не могат да се сравняват с вкуса на твоята пица, но единият ресторант дава отстъпка при всяка трета поръчка, а другият е избрал по-оживено място и активно събира мнения от клиенти.
Ако добавиш някъде, че “рецептата зад божествения вкус е от Неапол” със сигурност ще изпъкнеш сред другите 2 пицарии. В случай че не предприемеш нищо, рискуваш да провалиш бизнеса си, просто защото хората избират конкурентите ти.
По същия начин работи и представянето на брандовете в дигитална среда. Ето защо е толкова важно да си в крак с действията на останалите играчи на пазара.
Според скорошна статистика през последните 10 години компаниите отделят значително повече за анализ на конкуренцията, защото това към момента е най-разпространената практика за увеличаване на приходите.
3. Как да победим конкурентите в собствената им игра с анализ на конкуренцията?
SEO анализът на конкуренцията се извършва със специализирани инструменти, които разглеждат основни параметри като класиране по ключови думи, видимост в търсачките, съдържание и технически параметри.
Класирането по ключови думи е позицията на твоя сайт при търсенето на конкретна ключова дума. Доброто представяне е изключително важно, защото гарантира повече трафик, който може да прерасне в предприемането на взаимодействие с бизнеса ти.
Видимостта в търсачките е равнозначна на вероятността твоите потенциални клиенти да те открият. Тази метрика е съществена, защото позволява да се установи къде се позиционираш ТИ сред конкурентите. Ако си в първите 3 резултата над 70% от потребителите ще предпочетат ТЕБ!
Оригиналното добре структурирано съдържание е отправната точка точно твоят бизнес да се отличи. Търсачките приоритизират полезната информация, която съдържа нужното количество ключови думи.
Техническият анализ е не по-малко важен от останалите параметри. Към него влизат структурата на URL адреса, качеството на вътрешните връзки, както и оформлението на отделните части от сайта. Колкото по-оптимизирани са те, толкова по-голям е шансът ти да си сред челните позиции в търсачките.
4. Откъде да започнеш с “разузнаването” при анализ на конкуренцията?
За точното определяне на етапите при анализ на конкуренцията, е необходимо първо да се установят специфичните метрики на бизнеса и нишата, към която принадлежи.
Основните етапи при анализиране на конкуренцията, които могат да бъдат част от една успешна SEO стратегия:
#1 Идентифициране на конкурентите, техния брой и сегментирането им по категории.
#2 Подробен анализ на онлайн присъствието им и каналите за връзка с потенциалните им клиенти.
#3 Установяване на език за комуникация на отделните брандове и визуалното им представяне пред партньори, частни и корпоративни клиенти.
#4 Структурирането на уебсайта им (дигиталната визитка за всеки бизнес) и стъпките и/или етапите от клиентската им пътека.
#5 Позиционирането им на ключови думи и изрази, в съпоставка с тези, които са определящи за успеваемостта на бизнеса ТИ.
#6 Стратегията им за публикуване на съдържание, актуалността му и честотата на публикуване.
#7 Използваните CTA за генериране запитвания и обаждания.
#8 И още специфични за дейността и нишата фактори, които могат да скалират бизнеса ти на ново ниво.
**Всеки етап изисква специализирано отношение и професионализъм, за да се постигнат максимално точни резултати за състоянието на конкурентите. **
5. Как да разбереш на кои инструменти да заложиш при анализ на конкуренцията?
Подборът на правилните инструменти е също толкова важен, колкото и хората, които ги използват.
В съвременния все по-дигитален свят има десетки онлайн платформи, които преглеждат линкове, извеждат необходима и основополагаща SEO информация, трафик, класиране в търсачките и други специфични параметри на отделните конкурентни бизнеси.
Извличането на информацията е съществена част, но интерпретирането ѝ е моментът, от който зависи последващото развитие на бизнеса ти.
Не знаеш откъде да започнеш, но искаш да се възползваш от предимствата при анализ на конкуренцията? Свържи се с нас още сега!
6. Как да използваме информацията от анализ на конкуренцията?
Прецизно събраните и обработени данни за конкурентите дават насока и основополат дребните крачки в стратегията за гарантиран успех. Всяко подобрение, от промяна при подбора на ключовите думи до пробиването в нови платформи и канали, може значително да промени резултатността на твоя бизнес.
Всяка бъдеща стъпка е необходимо да се предприеме внимателно и със съдействието на утвърдени специалисти, за да се извлече максимума от извършения анализ.
7. Как да разгадаеш SEO стратегията на ТВОИТЕ конкуренти?
На база направения анализ на конкуренцията, SEO техниките, които използват останалите бизнеси, могат да бъдат определени с помощта на опитни специалисти. За тази цел резултатите от всеки етап на анализа трябва да бъдат разгледани.
В съвременната динамична онлайн среда все по-често SEO стратегиите на компаниите се частнично се основават на конкурентните качества. Заради активното им приложение и използване сме свидетели на толкова ожесточено съревнование за клиенти.
Не пропускай възможността ТИ да си водещ в пазарната ниша, а се довери на точните професионалисти!
8. Защо е важно да анализираш конкурентите си?
Дигиталната среда не е статичен канал за разпространение на продукти, услуги и информация. Тя постоянно се променя, а с нея и изискванията за доброто позициониране на брандовете в една индустрия или пазарна ниша.
Подходът на конкурентите без значение дали е успешен, или не във всички случаи е показателен за бъдещото развитие на бизнеса ти. Тенденциите се променят, алгоритъма също и затова е важно и ти да си в крак с него.
Доказано е, че при прецизен анализ на конкуренцията бизнесът ти може да подобри пазарната си позиция и да развие иновации, които да го подпомогнат в бъдеще. Ако още сега не направиш опит да се адаптираш към промените в дигиталната среда, излагаш бранда си на сериозна опасност!
9. Колко често трябва да правиш анализ на конкуренцията, за да повишиш резултатите?
Честотата за извършване на анализ на конкуренцията зависи от целите, които си поставил, от динамиката на индустрията и разбира се, от конкурентите.
При сериозна промяна или нововъведение в развитието на пазара е препоръчително да се направи задълбочен анализ на конкуренцията.
Например в IT сектора всяка иновация води до цялостно изменение в установените методи на работа. Заради все по-настъпващата дигитализация всички големи IT компании трябва да анализират конкуренцията, за да сред най-печелившите играчи.
10. Как ТИ да си №1, а не конкурентите?
Няма еднозначен отговор на този въпрос, но със сигурност има решение. Първата стъпка към успеха започва с изготвянето на отлична SEO стратегия. Чрез нея ще се увеличи органичния трафик към сайта ти и по този начин ще достигнеш до повече потенциални клиенти.
За да си спокоен, че бизнесът ти е в правилните ръце, довери се на специалисти с дългогодишен опит. Ние ще се погрижим брандът ти да се превърне в лидер на пазара и ще ти помогнем да научиш най-важното за твоите конкуренти. Нека да градим и растем заедно!