В тази статия ще ви обясня чрез интригуваща история и практични примери, какво е SEO, как се прави SEO оптимизация на сайт и как се постигат стряскащи резултати. Това, което се изисква от вас, е да проявите търпение и да си отделите малко повече време (5-10 мин).
Съветваме ви да си записвате опорните точки.
⏱️ Време за четене: 11 минути
📚 Ниво: Подходящо за начинаещи и напреднали
✅ Последно обновено: ноември 2024
Всичко ще завъртим около примера с думата, която ти туко-що потърси в търсачката на Google. Така ще избистрим всичките ти представи за един от върховните методи за докарване на трафик от хора в сайта ти - seo оптимизация на сайт.
Наскоро се свързаха с нас, за да ни попитат как е възможно да сме “Google Marketing & SEO Агенция", щом не се ранкираме на думи около “SEO оптимизация” на 1-ва страница в търсачката на Google.
Влизайки в ситуация "на обущаря обувките" решихме да започнем експеримент на живо, за да покажем как стъпка по стъпка се изкачва до челните позиции в Google. Тук ще научите от основните на SEO и какво реално е то, до тактики за напреднали, които може спокойно да използвате в популяризирането на сайта си сред 10-ки хиляди хора онлайн.
UPDATE 2024
Новия технологичен бум идващ от Америка, донесе силата на AI като Gemini (Google) и Chat GPT (OpenAI) в ръцете ни. Te имат голямо влияние на оптимизацията и трябва да предупредя, че след много тестове и експерименти, които направихме те могат да са полезни, но могат и да вкарат сайта ти в черния списък - ще покажем пример.
Трябва да си много внимателен с тях, защото Гугъл има право да налага забрани и фактически да скрие сайта ти от търсачката . По тази тема ще говорим към края на този труд.
През 2024, seo оптимизацията в Google вече не е това, което беше. С навлизането на AI и постоянните промени в алгоритъма, правилата се промениха драстично.
В тази статия ще разберете:
✓ Какво е SEO оптимизиране
✓ Как да изкачите сайта си до топ позициите в Google
✓ Защо някои сайтове успяват, а 90% се провалят
✓ Точните стъпки за изграждане на успешна SEO стратегия
✓ Реални примери и доказани техники от нашата практика
✓ Ерата на AI и отражението върху SEO
1. Какво е SEO Оптимизация на Сайт?
За чудещите се, SEO е оптимизация на вашия сайт за търсачки, каквато е Google. Когато се оптимизира сайтът, той може да излезе на първите позиции в резултатите от търсенето. Това казано, Google има стотици метрици, по които оценява SEO съдържанието.
Нека си представим Google като най-голямата библиотека в света с колони книги извисяващи се до облаците. Тези книги представляват нашите сайтове, но за да стигнем до тях трябва Google да ни позволи да се позиционираме на рафтовете му.
В собствения им подкаст от Google заявяват, че в световен мащаб има поне 4 милиарда сайта, които индексират на световна база.
Думите и изреченията, с които търсим в Google, когато ги напишем в търсачката, са ключови думи. Google е модерна, технологична библиотека, използва тези ключови думи като сканира страниците на книгите (сайтът ни) и намира най-добрия резултат за търсещия.
По ключовите думи се борим с други сайтове, за да излезнем на по-горни позиции.
Има SEO инструменти (софтуеър платформи), които показват средното количество търсене по дадена ключова дума, например SEO оптимизиране, за един месец.
Тази дума изглежда е популярна сред нас българите и се търси средно по 2-3 хиляди пъти на месец.
Google разполага с безплатен инструмент за SEO - Google Search Console (GSC). За да го използвате, трябва да сложите кратък код на вашия уебсайт и ще можете да разгелдате всички хора, които са били на сайта ви и по коя ключова дума са стигнали.
Някои от популярните платени платформи, които професионалистите използват са Ahrefs, Semrush и Similarweb. Те служат като инструмент на всеки google оптимизатор и се използват в съчетание с най-добрите практики, за да се постигат резултати.
Нека навлезем в подробности за това, какво е SEO, след секунда
Кои са другите търсачки освен гугъл?
Говорейки за търсачки, има и други такива освен Google. Например Yahoo, Yandex, DuckDuckGo, Brave, Bing. Сред най-големите е Bing търсачката на Microsoft, която обикновено е свързана с Microsoft Edge, което е default browser на Windows.
Независимо Google остава лидера на пазара с над 98% дял от световния трафик.
Доверието и Забранени практики
Разбирам, нормално е човек да е естествено недоверчив за това дали излизаме на първа страница като това ни е работата. Първият добродетел на SEO за Google е точно ДОВЕРИЕ (trustworthiness).
Освен, че Google проверява колко доверчиво е вашето съдържание, ако решите да работите с фирма или имате фирма за Google Marketing изградете доверие с партньорите си чрез отчетност и прозрачност. Практиката ни показва, че това са оновни фактори за дълготрайни партньорства.
Затова с черните SEO практики (black hat SEO), наводнили българския пазар, трябва да се внимава. НЕ работят добре за докарване до горни позиции в Google и се смятат за SPAM.
За черните практики (black hat SEO) ще поясня - Какви са? Защо са лоши?
По полиците на Google за непозволени практики, едни от основните компоненти са:
- Hidden text and link abuse
- Keyword stuffing
- Link spam
Както и много други, които могат да се разгледат тук. Едно основно нещо е да не наливате умишлено ключови думи в текста и да не прекалявате с линковете, които използвате, за да не се сметнат за спам. Също строго се забранява скриване на текстове и линкове или купуване на линкове от източници, които са създадени с тази цел.
Интернет е пълен със сайтове за купуване линкове и те са много опасни, често държавата източник е от Азия, където за Google е по-трудно да проследи всичко. Когато някой ви предложи линкове помолете за източниците, тъй като има спам сайтове, които се използват само за линкове (препратки) към вашия сайт, но са много опасни.
2. Доверие (trustworthiness) - Как Google Решава Дали да ни се Довери
Доверие! Аз търсех точно това, но в днешния свят, докато не се видят резултати, няма как някой да ти се довери. Същото прави и Google. Той търси доказателства от много посоки, че някой е “достоен” да е там горе на така сладките челни позиции, което е същината на SEO.
Няма как нашият сайт да е на челни позиции, ако той не е наистина подходящ за хората, които търсят по дадена дума. Например, за да стигнеш до тук, си използвал ключова дума “SEO оптимизиране” или нещо сходно.
За да съм сигурен, че ще продължиш да четеш, което е важно за мен и Google (time spent on page), ще ти дам ЕКСКЛУЗИВНА и подробна информация за това какво е SEO оптимизирането и как да решиш проблемите в сайта си.
Ако останеш до края ще ти дам и БОНУС два съвета, които ще променят играта ти. Ще ти покажа иновативните практики, взаимствани от Американски модели, които водят до успехи в SEO-то. Използваме ги, за да постигаме резултатите си и в Grow Easy.
3. Битката при първото място на Google
Част от резултатите са дигитални фирми са се постарали здраво да излезнат на челни позиции за търсенето по думата SEO оптимизация, благодарение на която да стигнат и до потенциални клиенти и дори бъдещи колеги.
Друга част са обучителни сайтове, които сами или с вътрешен екип постигат резултати, което е постижимо с време инвестирано в тестване, мониторинг и подобрения. Сигурно има и немалко линкове към тези страници, които виждате на първата страница на Google. Като това е само една малка част от цялата SEO оптимизация.
Expertise & Authoritativeness
Зад най-печелившите ранкиращи се сайтвое седи експертно (2ри добродетел) съдържание, достойно да бъде показано пред хиляди търсещи и което има авторитет (3-ти добродетел) пред Google.
Но аз ще направя още една крачка, ще ви представя невиждана статия, която да задоволи всеки ваш въпрос по темата. Ако вие я оцените, и Google ще я оцени високо и ще ни изстреля нагоре, рано или късно. Това изисква през няколко месеца да се връщам и да подобрявам съдържанието, за да е актуално.
4. Преди и Сега - SEO оптимизиране например "дигитална агенция"
Нека дам друг пример, търсейки “дигитална агенция ”. На най-високи резултати ще излизат сайтове на фирми, които изглеждат красиви, лесно четими, авторитетни, дават качествена информация за услугата / продукта и показват ясно защо тяхното съдържание има предимство пред другите. Отивайки на челни позиции в ранкирането, това ще гарантира нови клиенти за сайта, който представлява авторитетна дигитална агенция (маркетинг агенция).
В минали години можеше само с наслояване от линкове (други сайтове, които сочат към нашия) една страница да излезе на челни позиции в Google, дори да липсват много от другите изисквания. И това правеха много от хората за SEO оптимизиране в България. Доста от тях и продължават да го правят.
Това, гледано в днешно време, е ЛИПСА на доверие. Google губи доверие ако трупаме слаби линкове от неправомерни сайтове. Ние всички сме потребители на Google и НЕ искаме той да ни покаже резултати с неподходящи за нас услуги и продукти. Затова авторитета на сайта е така важен, то е гаранция, че предлагаме качество.
5. Нуждата от Доверие или 1-ят Добродетел на SEO
В тази статия ще ви кажа за всички добродетели, които Google цени и които ще позволят на сайта ви да излезе с доста труд на челни позиции. Както и какво направихме, за да ранкираме тази статия, вдъхновен след онзи горчив разговор, който проведохме.
Ще ви покажа и всички напълно грешни начини на ранкиране, които се практикуват от SEO фирми и “специалисти”.
NB! В момента на писането на тази статия (31.01.2023 г.), на думата “SEO оптимизиране” илизаме на 6-та страница в резултатите на Google.
Най-вероятно до момента, в който четеш тази статия, ние вече сме се устремили към първите страници. Нека обясним как може да се случи и как вие можете да направите същото.
Важно е да знаеш, че SEO оптимизацията може да отнеме дълги периоди преди да се ранкира на високите позиции, средно 12 - 16 месеца, понякога дори повече. Има различни нива на трудност на ключовите думи, което определя и колко време отнема.
6. Google Ranking Factors - Алгоритъмът за ранкиране на Google
Google е software, който има системи, алгоритъм и всякакви сложни неща, които няма смисъл да обясняваме в много детайли. Едно нещо е важно и то е алгоритъмът. Той си прави сметка кое е най-подходящо да седи отгоре, защото така ние потребителите ще сме доволни от Google и ще продължаваме да използваме продуктите му (в случая търсачката).
Алгоритъмът си прави сметка на база на повече от 200 индикатора (Google ranking factors), за които мисля, че нямате време и желание да четете, но ще споменем за няколко от най-важните тук. Така ще избистрим общите ни знания и ще ви дам инструменти, който да използвате в собствените си начинания.
Някои от факторите за ранкиране (Google Ranking Factor) са:
- Bounce Rate - седи ли някой на сайта ви или се връща назад в търсачката и търси друго решение на търсенето си
- Links- препратки от други сайтове, които подсилват нашия сайт като показват на Google, че съдържанието ни е достатъчно качествено, за да се сподели
- Time spent on page - един от най-основните практики за измерване на това колко е интересно съдържанието е времето, което хората прекарват на сайта ни (може да се провери в Google Analytics 4 платформата)
- Images - правилно оптимизирани и добре изглеждащи снимки подобряват един от най-важните фактори на Google, а именно скоростта на сайта
- Keywords- Както разбрахте ключовите думи има много основна роля, за да се разбере каква е насоката на статията
- Content Freshness- Съдържание, което е обновявано наскоро има по-голяма тежест от старо съдържание, което не се подновява
- Customer Intent- какво е намерението ни, когато пишем думите в търсачката (какво седи зад думите)
Тези са основните и ще ги покрием тук. Почти преполовихме работата, дано не губиш търпение.
Ще подавам факторите един по един и ще давам пример за всеки. Това най-вероятно ще ви е доста полезно. В крайна сметка това ще ни издигне в резултатите, когато търсите думата “SEO оптимизация”, защото ще се разбере, че това, което пишем тук, е наистина полезна информация.
7. Как и Кога Излизаме в Google, щом 90% от Сайтовете НЕ Излизат?
За разлика от медиите в България, Google НЕ е корумпиран (дано това изречение не даде червено флагче 😀). Google няма да сложи статия или услуга най-отгоре в търсачката, само защото така е казал шефът. Google си разчита на алгоритъма.
Е, фактически можете да си платите на Google да излезете най-отгоре, но ще трябва да плащате за всеки клик, който докара потребител до вашия сайт (cost per click). А да не говорим, че ако имате лошо съдържание, и платената реклама не върши работа.
Paid Search (платена реклама) е Google Ads, ако не сте знаели досега, ще забележите кои сайтове си плащат за реклама по малкия текст, който казва “Ad” или “Реклама” до резултата в търсачката.
Няма нужда да се връщате на миналата страница, за да проверите, тази статия си е напълно органична (Organic Search).
8. Organic VS Paid
За какво ми е SEO оптимизиране, като мога да си платя да съм най-отгоре?
Органичните резултати, които се постигат със Search Engine Optimization, имат дълготраен ефект. Google Ads е Paid Search - с него ще трябва да си плащате за всеки един посетител. Старая се да съм обективен, все пак в дигитална агенция Grow Easy предлагаме и Google Ads реклама. Аз със сигурност нямам предпочитания едното пред другото.
Въпреки всичко, ако търсите валидация на сегашния ви продукт и искате да видите кое действа, е желателно да се започне с Google Ads.
Ние например, препоръчваме, когато започваме работа, да стартираме и Google Ads, защото винаги има леко нетърпение за времето, което отнема на SEO да докара резултати.
Ако имате чисто нов сайт, много от страниците ви дори не са индексирани от така наречените Google Bots, които минават през сайта ви (няма притеснения, те са безобидни).
9. Алгоритъм на Google
Фактор за ранкиране - Indexing & Robots.txt
Добра практика:
Проверете дали имате правилно настроен Robots файл
Повикайте ръчно ботовете на Google чрез Google Search Console (основното оръжие на всеки SEO специалист)
Полезни връзки: Google Search Console robots.txt report
Страниците се индексират, когато сме позволили на Google да го направи. Точно така! Ние трябва сами да го направим или SEO специалистът да го направи за нас. Така нареченият файл Robots.txt инструктира ботовете на Google дали да индексират сайта и страниците в търсачката.
За нови сайтове само този процес отнема време. Както казахме по-рано, за Google доверието е есенциално. Как може Google да се довери на вашия сайт веднага? Има много сайтове, които са създадени със злонамерени цели и имат само маска на нормален сайт.
Във времето, в което тези процеси трябва да се случат, е в период на няколко месеца. В тях започваме постепенно да виждаме резултати. Тук играе ролята на Google Ads като източник на печалба за сайта ви, докато SEO оптимизирането на сайта се развива.
Независимо дали е платена реклама (GAds) или органичен резултат (SEO) - и в двата случая контролирате как ще излезе резултатът. Тук използваме мета данни.
10. Мета данни и SEO оптимизиране - Как да накараме някого да избере нашия резултат?
Мета заглавие и мета описание са тагове, които предоставят информация за уеб страница на търсачките и потребителите. И двете са важни за SEO и могат да повлияят на това как вашата уеб страница се показва в резултатите от търсачката.
Мета заглавие: Това е заглавието, което се появява в резултатите от търсачката. Мета заглавието трябва да бъде кратко, точно и завладяващо описание на съдържанието на страницата. Важно е то да включва подходящи ключови думи. В море от подобни заглавия е важно вашето заглавие да изпъква.
Мета описание: Мета описанието е кратко резюме на съдържанието на страницата. Показва се в резултатите от търсачката под заглавието на страницата. Мета описанието трябва да бъде кратко, добре написано резюме на съдържанието на страницата и трябва да включва подходящи ключови думи.
От изключителна важност е да сложите хубава опаковка на вашето съдържание, за да постигнете челни позиции в търсачките. CTR (click-through-rate) е от особена важност за всеки сайт. CTR е съотношението от хора видели вашия резултат в Google и хора, които всъщност го кликват, за да видят вашето съдържание.
Когато CTR се вдигне с 10% при дума, която има 2 хиляди импресии, имате допълнителни 200 човека, които посещават вашия сайт. Ако правите това с всяка страница, резултатите значително ще надминат очакванията ви.
Веднъж стигнали високи позиции на първа страница, най-вероятно ще останете там дълго време с леко опресняване на съдържанието на годишна база. Това е друг филтър на алгоритъма, който е от особено голяма важност - Пресен (например: доматът е пресен).
11. Content Freshness - Прясно съдържание при SEO оптимизиране
Или свежест на съдържанието, значещо:
Актуална ли е информацията, която предлагате?
Както търсите пресни домати, за да си направите хубава салата, така и хората търсят пресни резултати, за да могат да получат най-качествената информация, да вземат най-добрите продукти и услуги.
Един от начините, по които ние запазваме високи позиции, е като поддържаме система от подновяване на съдържанието. Това изисква труд не само от наша страна, но и от страна на партньорите ни.
Добра практика
- Големи промени по страниците сигнализират за по-свежо съдържание
- Ако си в крак с промените в сферата и ги публикуваш
- Например в момента отново преглеждам съдържанието и добавям нова секция SEO в света на AI
Лоша практика
- Да имаме кратко съдържание, което е морално остаряло
- Да НЕ четем световните развития в сферата ни
Ако искате да имате продукт или услуга, които продават, трябва да положим усилия, които другите не полагат за съдържанието си и предлаганите услуги и продукти.
Как големите брандове остават на пазара? Като например постоянно създават нови кампании, модифицрат продукта си, правят подобрения и променят отношението си.
12. Брандова идентичност и SEO оптимизиране са взаимносвързани
Преди да станем изцяло Google компания създавахме брандова идентичност на компании. Вече това за жалост е в миналото поради ред причини, но остава като консултация в наше лице с предложения към партньорите ни.
Брандовата идентичност прави разликата между Nike и ишлеме за дрехи. За да останем в съзнанието на хората, ние трябва да им представяме подобряващи се продукти, иначе най-често във времето продажбите всъщност намаляват.
Един SEO оптимизатор може да ви докара трафик, но дали съдържанието на страницата ще конвертира, е друг въпрос. Имал съм случаи, в които трафикът расте значително, а продажбите намаляват. На пазара винаги ще излизат по-добри, по-съвременни неща, които могат да засенчат старото за една нощ.
Добър пример за това е банкрутът на Kodak, които за времето си са били 100-годишен бизнес. Те обаче така и не успяха да направят прехода от филмова лента към дигитална фотография и фалираха.
Mожете да прочетете повече тук https://startuptalky.com/kodak-bankruptcy-case-study/
Правейки анализи на търсенето на хората и в каква посока се ориентират, позволява на SEO специалистите да имат поглед над пазара и интересите на хората.
Как разбираме ли? Следим какво е количеството търсене за дадена ключова дума. Да, познахте, това е друг индикатор от алгоритъма.
13. Keyword Research за SEO оптимизация - СЕО Анализ на ключовите думи
Това е един от най-важните етапи на SEO оптимизирането. Ако искате да разберете какво търсят клиентите, трябва да направите обстоен анализ за ключовите думи, които са най-често използвани, за да се достигне до вашия бизнес.
Нека отворим една скоба тук, която е доста важна за ключовите думи.
(Намерение на потребителя (Customer intent)
Нека доуточним. Тук идва много важна част от SEO оптимизацията. Вие може да знаете на какво искате да излизате, но въпросът е какво е намерението на потребителите зад търсенето. Когато някой напише тези думи в търсачката, има най-вероятно два типа потребители зад тях:
Хора, които искат да се занимава със SEO и да съберат информация;
Бизнес-собственици, които искат да разберат повече за бизнеса си и ранкирането;
А всъщност и бизнеси, които проверяват дали се ранкираме като доказателство за нашата експертиза;
Като се замисля и конкуренти ( те ще се изпапкат от яд за този роман, който подготвяме).
За какво са се борили да излезат фирмите, ако предимно SEO новаци търсещи знание, търсят по горепосочената ключова дума?
Това е често срещан проблем в тази сфера и обикновено се заобикаля така: гледаш всички резултати на 1-ва страница и преценяваш кой вид потребители надделяват зад търсенето.
Затварям скобата, за да е по-четливо за вас. Четливост (readability), още един фактор за по-добро ранкиране, но за това след малко.
14. Добър анализ за ключови думи - Как го прави Експерта
Всичко се свежда до това да направите много добър анализ на думите за търсене. Да вникнете в тях. Да разберете какво мисли човека, който пише думата. Да разберете къде той се намира в “Клиентската пътека”.
Клиентска пътека при SEO оптимизиране - Customer Journey
Пътеката има няколко различни етапи, започва с Осъзнаване (нуждата), когато дори не знае какво търси. Продължава през няколко етапи като развива Интерес, който го кара да види за повече информация.
Следващите стъпки са Желание, когато вече човек прояви желанието да вземе дадена стока или услуга. В тази страница услугата е богато обяснение и поетапно представен труд за SEO оптимизирането.
Следващата стъпка е Действие. Когато потребителят е готов да купува. По думите за търсене и резултатите ние можем да определим какво е най-често посещавано и да направим заключение какво търсят хората, които го пишат по даден начин.
15. Четимостта (Readability) - Колко важно е за вашата SEO оптимизация?
Когато решим да добавим текст, който предоставя информация на посетителите на сайта ни, е важно тя да е структурирана правилно и според изисквания на Google. Но как изглежда правилно структуриран текст?
Е, това е нещо, което задължително трябва да знаете и да му обръщате внимание всеки път, когато споделяте нова статия в сайта си.
На първо място е разделянето на параграфи. Никой не обича да чете текст, който е като платно пред него и няма никакви разделения. А ти харесваш ли подобен тип текстове? Едва ли!
Второто важно нещо е параграфите да бъдат разделяни с подзаглавия. Така споделяте с читателите какво ще открият в следващите няколко реда и придавате още малко завършеност на статията си.
Трето място, но не по важност, е за снимките. Още един метод, с който да разнообразите четивото, което предоставяте. Важно е да има някой и друг интересен факт, статистика, графика - всичко, което ще задържи вниманието на посетителя.
Доверие и въпрос на време
Доверието прелива и в отношенията ни, ако се наемем със SEO агенция. Особено, когато става дума за SEO оптимизация, която отнема месеци наред тежък труд, който не може да се види без анализите, които трябва да правим ежемесечно.
Разбира се, изключенията са там в наше лице. С някои партньори сме правили изненадващи резултати и в рамките на седмици. Това са моментите, в които имаме перфектен синхрон, но нека бъдем честни, те са рядкост.
Честен съм с вас, това за мен е важно. Така развиваме ДОВЕРИЕ помежду си. Ако искате да върнете услугата, бъдете честни с мен и оставете коментар накрая на статията с вашето мнение.
16. Линкове при SEO оптимизация - Светият Граал
Линкове - основното оръжие с две остриета в битката за ранкиране за челни позиции. Когато говорим за SEO, говорим до голяма степен за линкове. На какво трябва да са основани линковете? Много добре познахте: на ДОВЕРИЕ.
Линковете са онези препратки в текста, които ни водят до друга страница или друг сайт. Има и други линкове като тези от снимки, но най-важните са тези в текста и по думите.
Линковете от различни източници, които сочат нашите сайтове, показват на Google, че много различни хора се доверяват на сайтовете, услугите, продуктите и съдържанието ни.
Важно е да уточним, че линковете трябва да идват от релевантни сайтове
Нека да дадем пример. Има няколко типа линкове, които можем да получим към тази статия от външни сайтове:
Exact match keyword - SEO оптимизация - Думата, за която смятаме, че е подходящо съдържанието;
Domain name keyword - Groweasyltd.com; Grow Easy - Използва се само домейна, това са най-често срещаните ключови думи;
Semantic keywords - какво е SEO; SEO оптимизиране - Близки по смисъл, семантични думи;
Customer-defining keywords - SEO оптимизиране за сайтове - Тези думи определят кой е потребителят. В случая някой има нужда от SEO за негов сайт.
Преди практиката беше да се наслагват много линкове от каквито и да е сайтове. Например да набухаме няколко сайта с линкове на думата “SEO оптимизация”, които да сочат тази статия и тя да се изстреля до първо място.
Да ама не!
Това и в днешно време може да свърши работа, но за много кратък период. Ако съдържанието не си струва, няма да се задържим дълго на 1-ва позиция, защото потребителите, в случая хората, които искат да получат стойностна информация за SEO, няма да седят дълго на нея, ще се върнат на страницата на Google и ще си намерят друг по-релевантен резултат.
Вече предполагам, че се досещаш какво ще кажа? Надявам се да не те отегчавам, ако е така, дай ми знак в коментарите накрая на статията!
Но да, това е следващият индикатор за Google - връщане на предишната страница в търсене на по-добър резултат - BOUNCE RATE.
Степен на отпадане - BOUNCE RATE
Степента на отпадане има голямо значение за цялостното качество на вашия уебсайт и изпълнението на целите ви:
Потребителите, които отпадат от вашия уебсайт, няма да конвертират. Ако намалите вероятността от отпадане, това ще увеличи вашите резултати.
Има много различни аргументи по въпрос за Bounce Rate в SEO-то. Вашите SEO усилия трябва да вземат под внимание степента на отпадане, за да може да се класирате по-нагоре в търсачката.
Степента на отпадане реално е добро заключение за качеството на посещението. Следователно този показател може да ви помогне да определите дали вашият уебсайт (или конкретна страница в него) има проблеми. Дали съдържанието е уместно за хората, както и потребителското изживяване, оформлението на страницата или копирайтинга.
Аз НЕ искам да отпаднете от тази страница, затова ще се ориентирам към приключване след като ви дам и БОНУС съветите.
За малко да забравя 2 от най-важните неща. Съдържание и снимки, това разбира се са основите. Тъй като по-високият брой думи обикновено води до по-добро ранкиране, хората обожават да наблъскат едни 2-3 хиляди думи безсмислен текст в страницата, за да може да се ранкират добре. Това работи при положение, че съдържанието е наистина ценно.
CONTENT IS KING - Съдържанието е Крал
Важно е освен многото думи в текста, да има и смисъл в тях. Надявам се, че в този труд, освен че е дълъг, съм успял да ви дам точна, качествена информация, която можете да използвате като знания или просто да имате по-добра преценка за услугата.
Много често се блъска текст в страниците, защото хората пренебрегват частта с качественото съдържание и някои се възползват да дадът доста ненужна информация. Гледам страницата на един от сайтовете на първа страница в момента и наблюдавам точно това от една от главните SEO агенции.
Нормално, това са фирми от 15 години на пазара. В дигиталния маркетинг опитът не се разглежда позитивно като в други сфери. В тази динамика по-скоро моделите ти на работа са амортизирани за 15 години, освен ако не си доста гъвкав. Дерзайте, ако сте млади, надъхани предприемачи, които сега започват. Пускам ви това меме, за да се посмеем и да подсиля статията. И разбира се това е следващият фактор за ранкиране.
Google Images Optimization - Оптимизация на изображения
Ето някои от най-важните неща, които трябва да имате предвид, когато оптимизирате изображения за SEO. Те са от огромно значение само поради факта, че човек има нужда от визуално представяне на някои факти. Затова и добавихме много снимки в този труд,които да го направят по-лек за прочит.
Използвайте описателни, подходящи имена на файлове: Дайте на вашите изображения описателни имена на файлове, които включват подходящи ключови думи. Това ще помогне на търсачките да разберат съдържанието на изображението.
Използвайте алтернативни тагове: Alt таговете, известни също като алтернативен текст. Те предоставят текстово описание на изображение за търсачките и потребителите с увредено зрение, които използват специални четци. Това също може да помогне и на търсачките да разберат контекста на изображението. Третият случай, в който alt text-a помага, е когато изображението по някаква причина не зареди. Тогава се показва alt text, който подсказва какво има на снимката.
Компресирайте изображения: Големите файлове с изображения могат да забавят вашия уебсайт. А това, естествено, ще повлияе негативно на вашето SEO. Компресирането на изображения може да помогне за намаляване на размера на файла им и да подобри времето за зареждане на страницата.
Използвайте подходящи типове файлове с изображения: JPEG обикновено е най-добрият файлов формат за снимки, докато PNG е по-добър за графики и изображения с прозрачен фон.
Използвайте структурирани данни: Използването на структурирани данни, като schema.org, може да помогне на търсачките да разберат контекста и съдържанието на изображенията на вашия уебсайт.
- Оптимизирайте изображенията за уеб с помощта на инструменти като tinyjpg.com
- Създайте карта на сайта с изображения и я изпратете на инструмента за уеб администратори на Google.
- Оптимизирайте изображенията и за мобилни устройства.
Като имате предвид тези неща, можете да помогнете за подобряване на видимостта на вашите изображения в резултатите от търсачката и да улесните потребителите да намират информацията, която търсят.
Ако четете последния параграф на нашата статия, значи сме успяли да задържим вниманието ви за доста дълго време. Това беше и нашата идея, като искахме да опишем максимално подробно и разбираемо що е то SEO и как с тази статия ще се изкачим на първа страница за ключова дума "SEO оптимизация"! Тогава вече няма да изпитвам неудобство от факта, че не сме се класирали достатъчно високо на една от основните услуги, които нашата дигитална агенция предлага!