Днес ще разгледаме подробно създаване на реклама в Google. Но защо е важно това? С 8,5 милиарда обработени заявки за търсене в Google всеки ден силата на най - голямата търсачка в света като онлайн рекламна платформа е неоспорима. При толкова много хора, които се стичат, за да задават въпросите си в това празно поле - от намирането на най-близкия италиански ресторант до това как да боядисат спалнята си - има много възможности за популяризиране на вашия бизнес.

създаване на реклама

Ако току-що сте приключили със създаването на уебсайта си, рекламите в Google могат да ви помогнат да застанете незабавно пред нова аудитория и да допълнят стратегията ви за SEO оптимизация. Но както при всички маркетингови стратегии, ще трябва да научите някои трикове от професията, за да сте сигурни, че кампанията ви е успешна. Продължавайте да четете днешната статия на Дигитална агенция Grow Easy за съвети как да накарате Google Ads да работи за вас.

1. Създаване на акаунт в Google Ads

След като сте определили целта си за рекламиране в Google, е време да си създадете акаунт. Можете да настроите Google Ads, като използвате данните си в Gmail, така че регистрацията е много лесна - само да щракнете върху „Започни сега“ от началната страница на Google Ads. Оттук ще бъдете подканени да предоставите основна информация, като например името на фирмата ви, URL адреса на уебсайта и целите на рекламата. Можете да избирате измежду следните рекламни цели:

  • Получаване на повече обаждания
  • Получаване на повече продажби или потенциални клиенти на уебсайта
  • Получаване на повече посещения на физическото ви местоположение
  • Получаване на повече гледания и ангажираност в YouTube

2. Избиране на рекламна кампания | Създаване на реклама

Процесът на конфигуриране в Google улеснява създаването на първата ви реклама в Smart Campaign. Google ще попълни предварително някои предложения за текст въз основа на информацията за вашия бизнес. Коригирайте тези предложения, ако е необходимо, като имате предвид целевата си аудитория.

На този етап можете да добавите до четири заглавия, всяко от които да съдържа до 30 знака. Google ще покаже тези заглавия в реда, който сметне за подходящ, така че се уверете, че всяко заглавие има смисъл само по себе си. Като общо правило трябва да се уверите, че заглавията ви включват думи за силно действие и подходящи ключови думи.

„Трите ви заглавия трябва да работят заедно, надграждайки едно над друго, за да кажат максимално много за това, което клиентите ви търсят (без да се повтарят)“, съветва Google. „Например, ако вашият малък бизнес продава слънчеви очила, трите ви заглавия могат да гласят: „Слънчеви очила за продажба“, „Намерете идеалните рамки“ [и] „Разгледайте нашата колекция!“

Добавете до три описания (всяко от които съдържа до 90 знака), които ще се появят под заглавието в текстовата реклама. Имайте предвид, че Google може да не покаже само едно от описанията ви в зависимост от SERP - затова ще искате да се уверите, че всяко описание може да бъде самостоятелно и да включва силен призив за действие. Избягвайте да изказвате твърдения, които не са подкрепени с доказателства (напр. „Бански костюм номер едно на всички времена!“), или да препълвате описанията си с ключови думи.

3. Добавяне на ключови думи при създаване на реклама

създаване на реклама

Темите на ключовите думи са фрази, които помагат на Google да разбере кои ключови думи искате да таргетирате с рекламата си. С други думи, вместо да избирате отделни ключови думи, към които да се насочите, можете да подадете на Google няколко теми за ключови думи; Google ще покаже вашата Smart реклама за подобни ключови думи.

Например, като изберете тема на ключовата дума „фитнес зала“, рекламата ви може да се появи за „фитнес зала близо до мен“ или „местна фитнес зала“. Поради тази причина ще искате да се уверите, че сте избрали ключова дума, която има правилно намерение. Не гледайте просто обема на търсене. По-скоро търсете ключови думи, които предхождат правилните действия, например „спортни обувки“, ако искате да продавате маратонки. Можете допълнително да добавите отрицателни теми за ключови думи (т.е. типове ключови думи, които искате Google да избягва да насочва), след като приключите с настройките.

Google препоръчва да се добавят най-много 10 теми на ключови думи - ако те са повече, рискувате да се насочите към твърде широка аудитория. Ако разполагате с повече ключови думи, отколкото знаете какво да правите, винаги можете да създадете отделни кампании за различни теми на ключови думи и по този начин да следите по-добре таргетирането и разходите си.

4. Настойка на бюджет при създаване на реклама

Google ще предостави няколко опции за бюджет с приблизителни стойности за броя на кликванията върху рекламата, които могат да бъдат постигнати с всеки бюджет. Освен това можете да въведете свой собствен бюджет, но имайте предвид, че дневните ви разходи ще варират. Възможно е в един ден да похарчите повече от средната си дневна стойност, а в друг - по-малко. Въпреки това Google няма да надхвърли максималния ви месечен разход.

5. Проверка и публикуване

Untitled (700 x 400 px) - 2024-08-21T143944.353.png

Проверете работата си два пъти, преди да активирате кампанията си. Бъдете сигурни, че можете да правите редакции дори след като рекламите ви са пуснати в действие.

Ако всичко изглежда наред, потвърдете информацията за плащане. На този етап можете да настроите автоматични плащания - при които Google ви таксува на първо число всеки месец - или да направите ръчни плащания.

6. Анализиране и оптимизиране на резултатите | Създаване на реклама

След като рекламите ви в Google бъдат харесани, таблото за управление на Google Ads ще проследява четири показателя: показвания, кликвания, обаждания и конверсии. Можете също така да използвате отчета си за термини за търсене, за да навлезете малко по-дълбоко.