Без правилните ключови думи не бихме могли да достигнем до правилната аудитория. Вместо това рекламите ни в Google могат да се показват при нерелевантни търсения или изобщо да не се визуализират. Изборът на правилни ключови думи е от съществено значение за създаването на успешна рекламна кампания.

В тази статия “Grow Easy” ще засегне най-основните стъпки, като какво представляват ключовите думи, как работят, къде да ги открием и добавим в рекламните кампании.

Какво са ключовите думи и как да ги разпознаваме

ключови думи

Ключовите думи са отделни думи или фрази, свързани с определен бизнес. Например, онлайн магазин за картини от скандинавски мъх. Списъкът с ключови думи може да включва:

  • Картини със скандинавски мъх
  • Картина от скандинавски мъх
  • Жива картина с мъх

Добавянето на ключови думи в рекламните групи на нашите рекламни кампании ни позволява рекламата да се показва пред избрана аудитория, която търси точно това, което предлагаме.

В действителност заложените кл. думи показват на алгоритъма кога бихме искали да се показва нашата реклама.

ключови думи

Ключовите думи са от фундаментално значение в Search кампаниите на Google, но можем да ги използваме и в рекламите в дисплейната мрежа.

Използването на ключови думи изглежда лесна задача, но трябва да имаме предвид, че неправилният подбор на думи и фрази, използването на погрешни послания или неподходяща целева страница може да доведе до незадоволителни резултати и загуба на ресурси.

Видове ключови думи

Избирайки тип на ключовите думи, прилагаме допълнителен филтър, а ето и какво значение придава:

Broad Match (Широко съответствие)

Това е най-разпространеният вид ключови думи, по подразбиране.Този тип кл. думи ни осигурява най-голям обхват и най-малък контрол върху това, кой вижда рекламите ни.

Phrase Match (Съвпадение при фраза)

ключови думи

Този тип кл. думи задействат рекламата, когато потребител търси заложената от нас фраза.

Exact Match (Точно съвпадение)

Този вид ключови думи са най-тясно и най-точно свързани, предлагайки ограничен обхват и прецизен контрол върху това кой вижда рекламите.

Negative keywords (Негативни кл. думи)

Отрицателните ключови думи са неизменима част от нашите рекламни кампании. Това са нерелевантни ключови думи, които искаме да изключим от своите рекламни кампании.

Как да ги открием?

За да избегнем неефективни рекламни групи и напразни разходи за реклама в Google, то трябва да знаем как да правим ключов анализ.

ключови думи

За да се направи подробен ключов анализ трябва време и използването на правилните инструменти, като Google Keywords Planner или да се обърнем към специалисти, които да изготвят професионално предложение за разпределение на ключови думи.

Този вид инструменти ни помагат да открием нови ключови думи, за които дори не сме подозирали, представяйки важна за нас информация, като средно месечно търсене, средна цена на клик и трудност при класиране.

За да оптимизираме рекламните си кампании в Google, е важно да сме в крак с тенденциите и да използваме ключови думи, които потребителите търсят. Това ще ни помогне да сравним различните фрази и да открием тези, които работят най-добре за нашите продукти/услуги.

Как да имплементираме ключови думи в Google Ads

За да добавим желаните от нас ключови думи, трябва да създадем рекламна кампания и да ги имплементираме на ниво рекламна група. Важно е да се уверим, че рекламата ни е подходяща за целевата страница, на която изпращаме потребителите.

ключови думи

Използването на правилни ключови думи и усъвършенстването при избора им е от изключителна важност за постигането на желаните от нас резултати, затова не трябва да неглижираме тези първи стъпки в изграждането на успешна рекламна кампания.