Негативни ключови думи са думи или фрази, които можете да добавите към кампаниите за плащане на клик (PPC), за да предотвратите показването на рекламите си в нерелевантни сайтове или видеоклипове. Рекламите няма да се показват, когато търсенето включва отрицателната ключова дума.
Например, за един търговец или производител на луксозни обувки ще е удачно да добави думата “евтин” като отрицателна ключова дума в Google Ads. По този начин рекламите му няма да се показват в нерелевантното търсене “евтини обувки”.
Научете повече по темата в днешната статия на Дигитална агенция Grow Easy!
Как могат да ви помогнат?
Таргетирането на негативни ключови думи може да ви помогне да:
спестите пари
Рекламата в търсачките работи на базата на PPC. Oтрицателните ключови думи ви помагат да избегнете плащането за кликвания от хора, които не се интересуват от вашите продукти или услуги.
подобрите оценката си за качество
Отрицателните ключови думи могат да направят рекламите ви по-подходящи за целевите ви страници и да повишат оценката ви за качество (показател на Google, който влияе върху това дали и къде се показват рекламите ви).
повишите конверсиите си
Тъй като отрицателните ключови думи Ви помагат да изразходвате бюджета си по-ефективно и да спечелите по-добро позициониране на рекламите, можете да очаквате повече кликвания и конверсии (напр. продажби).
защитите репутацията на Вашия бранд
Ако не използвате негативни ключови думи, има по-голям шанс марката ви да бъде свързвана с термини или думи, които не харесвате (напр. "евтини").
Какви видове съвпадения има
Когато добавяте отрицателна ключова дума към кампания, трябва да изберете тип на съответствие на ключовата дума. Това определя обхвата на заявките, които се изключват.
Има няколко вида съвпадения при негативните ключови думи. Съпаденията на отрицателни ключови думи и фрази работят като при обикновените ключови думи, само че наобратно.
Негативни ключови думи с широко съвпадение
Широкото съответствие е настройката по подразбиране за отрицателни ключови думи в Google Ads.
Ако дадена заявка за търсене включва всички ваши отрицателни ключови думи в какъвто и да е ред, рекламата ви няма да бъде активирана.
Например, ако отрицателната ви ключова дума е "планински велосипеди" и някой потърси "велосипеди планински", рекламата ви няма да се покаже. Защото тя съдържа всичките ви отрицателни ключови думи.
Но рекламата ви може да се покаже, ако търсенето включва само някои от вашите отрицателни ключови думи. Дори ако търсенето съдържа термини, които са много близки до вашата отрицателна ключова дума.
Ако някой търси "планински велосипед", рекламата ви може да се покаже, ако използвате същия пример. Защото отрицателната ви ключова дума буквата “и” в мн. число "велосипеди".
Негативни ключови думи, съответстващи на фрази
При отрицателно съвпадение на фрази рекламата ви няма да се покаже, ако заявката за търсене включва конкретните ключови думи в посочения ред.
Въпреки че заявката за търсене може да включва допълнителни думи, рекламата ви няма да се покаже, докато съдържа всички ключови думи в същата последователност.
Например, ако отрицателната ви ключова дума е "планински велосипеди" и някой търси "trek планински велосипеди", рекламата ви няма да се покаже.
Рекламата ви може да се появи, ако редът на ключовите думи е различен или ако термините имат допълнителен символ.
Точно съвпадение на негативни ключови думи
При отрицателно точно съвпадение на ключови думи рекламата ви няма да се покаже, ако заявката за търсене съвпада точно с ключовите думи в същия ред - без допълнителни думи или символи.
Ако отрицателната ви ключова дума е "планински велосипеди" и някой търси "планински велосипеди", рекламата ви няма да се покаже.
Но ако някой потърси "велосипеди планина" или "планински велосипед", рекламата ви може да се появи.
Как да открием качествени негативни ключови думи?
Ето и няколко начина за намирането на този тип думи и фрази:
Направете задълбочено проучване на ключови думи
Започнете с основно проучване на ключови думи с помощта на инструмент за проучване на ключови думи.
Това ви помага да видите какво търсят хората във вашата ниша. И ще откриете хиляди идеи за ключови думи.
Ще получите списък с идеи за ключови думи въз основа на вашата основна ключова дума. И полезни показатели като среден месечен обем на търсене, намерение за търсене (причината за заявката на търсещия), цена на кликване (CPC) и др.
Като например тази:
Обърнете внимание на всички ключови думи (или части от ключови думи), които са нерелевантни за кампанията ви.
Например, ако сте собственик на магазин за първокласни обувки, може да откриете нерелевантни термини за търсене като "евтини обувки", "аутлет обувки" или "обувки втора употреба".
Всички тези думи са потенциални отрицателни ключови думи.
Ръчно търсене в Google
Ако не искате да използвате инструмент за отрицателни ключови думи, можете да търсите ръчно в Google.
Просто потърсете термин, свързан с планираната от вас реклама, след което сканирайте страницата с резултатите за нерелевантни термини.
Например, ако продавате професионални планински велосипеди, потърсете "планински велосипеди".
Може да забележите нерелевантни ключови думи като "emountain" или "recreational bikes".
И добавете всички несвързани ключови думи в списъка си с отрицателни ключови думи.
Функцията за автоматично попълване на Google също може да ви помогне да идентифицирате отрицателните ключови думи.
Започнете да въвеждате основната си ключова дума, за да видите падащ списък със свързани термини, които хората търсят:
В този пример можете да добавите в списъка "планински велосипеди decathlon" и "планински велосипеди walmart".
Те вероятно няма да са подходящи за професионалните планински колоездачи.
Добавете още една буква след ключовата си дума, за да видите още повече предложения:
Анализ на отчета за условията за търсене в Google Ads
Отчетът "Условия за търсене" на Google Ads показва списък със заявките, които хората са използвали и които са задействали вашата реклама.
Вижте го в акаунта си в Google Ads под "Кампании" > "Прозрения и отчети" > "Условия за търсене".
Докато преглеждате, може да откриете термини за търсене, които не са подходящи за Вашата кампания.
Например в този случай можем да видим "зимни обувки за кучета" и "имат ли нужда кучетата от обувки".
Оттук можете да добавите отрицателни ключови думи директно към рекламна група или кампания, към съществуващ списък с отрицателни ключови думи или към нов списък.
Как да използваме негативни ключови думи
След като определите отрицателните ключови думи за кампаниите си, е време да ги добавите в акаунта си в Google Ads.
Ето как:
Добавяне на отрицателни ключови думи от отчета за условията на търсене
От отчета "Условия за търсене" поставете отметка в квадратчетата до ключовите думи, които искате да добавите като отрицателни ключови думи.
След това щракнете върху "Добавяне като отрицателна ключова дума".
Сега можете да изберете дали да добавите отрицателните ключови думи към рекламна група, кампания, нов списък с отрицателни ключови думи или съществуващ списък.
Изберете желаната опция и щракнете върху "Запази".
Прилагане на списъка с отрицателни ключови думи към кампания или рекламна група
След като създадете списъците си с отрицателни ключови думи, ги приложете към кампаниите или рекламните си групи.
В таблото за управление на профила си в Google Ads щракнете върху "Кампании".
Изберете кампанията, към която искате да добавите отрицателните ключови думи. И щракнете върху падащото меню "Аудитории, ключови думи и съдържание".
След това щракнете върху "Ключови думи за търсене".
Кликнете върху "Отрицателни ключови думи" в горната част.
След това щракнете върху синия бутон плюс и изберете "Използване на списък с отрицателни ключови думи".
Сега поставете отметка в квадратчето до списъка с отрицателни ключови думи, който искате да приложите към кампанията.
И щракнете върху "Запази".
Много още може да се каже по темата, но в тази статия се постарахме да покрием основните термини и компоненти, свързани с негативните ключови думи и фрази. Приложете наученото в своите кампании, за да ги оптимизирате!