Умори ли се да създавате съдържание, което винаги да води до SEO грешки и лоши резултати? Проблемът най-често се дължи на грешна маркетинг стратегия и съдържание.
Като се има предвид, че над 67% от всички кликвания отиват към петте най-добри органични резултата от търсачката, високото класиране е от решаващо значение за успешното превръщане на твоите читатели в съдържанието.
В тази статия на Grow Easy, ще разгледаме 10-те най-често срещани SEO грешки. С натрупаният ни опит в сферата на Google маркениг, ние ще ти помогнем да избегнеш грешките, които другите правят.
1. Дублирано съдържание | SEO грешки
Публикуването на подобно или идентично съдържание, което има за цел да задоволи едно и също потребителско намерение, може да обърка търсачките като Google и в крайна сметка да намали видимостта на твоята страница. Дублираното съдържание е особено опасно, ако оригиналното съдържание произлиза извън твоята организация. Алгоритъмът може да предпочеш страницата, която е публикувана първа, актуализирана наскоро или най-добре отговаря на E-E-A-T протоколите.
Как да го поправиш:
Използвайте канонични тагове, за да посочиш оригиналната версия на съдържанието, консолидирайте подобно съдържание в една страница и гарантирайте, че всяка страница предлага уникална стойност за твоята аудитория.
SEO съвет: Ако имате сайт за електронна търговия с описания на продуктите, извлечени от производителите, пренапишеш ги, за да бъдат оригинални, и обмислиш добавянето на стойност към тях с полезна информация, като клиентски отзиви или препоръки.
2. Натрупване на ключови думи | SEO грешки
Неестествените разположения на ключови думи също не остават незабелязани от търсачките. Това е една от най-често срещаните SEO грешки. Алгоритъмът може да разглежда неудобното използване на ключова дума като опит за манипулиране на класирането в търсачките и съответно да ви санкционира. Читателите също могат да се хванат за неорганичната реторика, което води до по-малко време за проучване на твоя сайт или слизане по фунията.
Как да го поправиш:
Проведеш задълбочено проучване на ключовите думи, за да откриеш ключови думи с дълга опашка, съседни на основния термин, за който твоята страница се опитва да се класира. Избереш шепа от най-подходящите дълги опашки, като държиш на първо място атрибути като обем на търсене и трудност с ключови думи и ги поръсиш в копието не повече от два или три пъти всеки.
SEO съвет: Когато пишеш публикация в блог, поставиш целевата си ключова дума в заглавието, въведението и заключението и я поставиш само там, където звучи най-естествено в останалата част от текста.
3. Липса на мобилна оптимизация
Една от най-големите SEO грешки е забравянето, че потребителите често консумират твоето съдържание на своите мобилни устройства. За да поддържате първокласно потребителско изживяване, по-важно от всякога е твовтосъдържание да е лесно достъпно във всеки формат. Въпреки че може да е необходимо повече мазнина, за да създадеш безпроблемен преход от настолен компютър към мобилно устройство, класирането ви ще ви благодари за това.
Как да го поправиш:
Следвайте най-добрите практики за дизайн на блогове, като интегрирате адаптивен уеб дизайн в оформлението на твоя блог. Този подход може да намали времето, необходимо за ръчно настройване на твоя сайт към спецификациите на мобилни устройства като таблети и смартфони. Опитна агенция с първокласни услуги за уеб дизайн също може да ви помогне.
SEO съвет: Създавайте удобни за мобилни устройства версии на интерактивно съдържание и дизайнерски активи, така че да се четат добре на по-малки екрани и да са еднакво приятни в портретен режим.
4. Бавна скорост на сайта | SEO грешки
Помисли за разочарованието, което изпитвате, докато чакате страницата да се зареди. Сега си представи потенциален клиент да се чувства по същия начин относно бавната ви скорост на сайта. Когато твоят уебсайт се зарежда твърде дълго, е по-вероятно потребителите да изоставят страницата, което води до по-високи нива на отпадане и намалени реализации.
Как да го поправиш:
Помислеи какво може да допринася за бавното време за зареждане на твоя уебсайт. Потенциалните решения включват смекчаване на CSS и JavaScript файлове, активиране на кеширане на браузъра и смяна на хостове на уебсайтове. Ако се мъчите да идентифицирате първопричината за грешки в SEO като тази, организирайте техническа консултация за SEO, за да определиш проблема.
SEO съвет: Ако страницата на твоя блог включва твърде много визуални елементи, компресирайте големи файлове с изображения, за да намалиш размера им и да подобриш времето за зареждане на страницата.
5. Дълги етикети за заглавия | SEO грешки
Да се научиш как да напишеш кратък заглавен етикет е едновременно изкуство и наука. Твърде дългите етикети за заглавия могат да бъдат отрязани в резултатите от търсенето, намалявайки ефективността им при предаването на уместността на твоето съдържание на потребителя. Също така е добра идея да включиш името на твоя бизнес или уебсайт в заглавния таг, за да повишите осведомеността за марката.
Как да го поправиш:
Поддържайте етикетите за заглавия кратки (около 50-60 знака), докато точно описвате съдържанието и включвате подходящи ключови думи. Реши дали твоите тагове ще бъдат в главни букви на заглавието или в главни букви на изреченията и запази съответствие с форматирането.
SEO съвет: Вместо „Най-добрите маратонки за тичане на маратон – избор за сериозни бегачи“, включи името на твоята марка и го съкрати на „Най-добрият избор: Супер Маратонки за маратон“.
6. Пропуснати възможности за свързване
Друг един от най-често срещаните SEO грешки е невключването на цялостна, органична стратегия за изграждане на връзки. Вътрешното свързване сигнализира на Google, че публикувате важни страници на сайта и може да му помогне да се класира по-бързо.
Пренебрегването на вътрешни и външни връзки може да ограничи способността на роботиш на търсачките да откриват и индексират твоето съдържание, намалявайки цялостния авторитет на уебсайта ви.
Как да го поправиш:
Включи подходящи вътрешни връзки към други страници на твоя уебсайт и външни връзки към уважавани източници, когато е подходящо. Наемането на квалифицирани създатели на връзки е безупречен начин да разшириш своя профил на обратна връзка. Насърчаването на пасивното изграждане на връзки също е възможно чрез приоритизиране на стратегиите за споделяне по време на фазата на създаване на съдържание.
SEO съвет: В публикация в блог за тенденциите във финтех приложенията направете вътрешна връзка към статии, обсъждащи финанси, технологии и скорошни иновации в разработката на приложения.
7. Общ закотвен текст | SEO грешки
Не позволявайте на SEO проблеми като скучен anchor текст да ви попречат да се класирате. Използването на общ анкор текст като „кликни тук“ или „прочети повече“ вместо описателен, богат на ключови думи анкор текст, който генерира органични връзки, може да намали SEO стойността на връзката.
Как да го поправиш:
Помисли за намерението зад страницата, към която се свързвате, и позволи това да определи котвения текст. Използвай описателен текст, който осигурява по-задълбочено разбиране на темата на статията и, ако е възможно, включва подходящи ключови думи. По този начин ще избегнеш тези SEO грешки и ще се ранкираш по-лесно.
SEO съвет: Вместо обикновен анкорен текст като „съвети за уебсайтове“, опитайте нещо по-описателно като „действени съвети за SEO“.
8. Липса на локално SEO
Ако провеждате SEO кампании за стартиращи фирми или малки фирми, наложително е да се възползвате от предимствата на локализираните SEO услуги, за да подобриш разпознаването на марката и видимостта в общността, която обслужвате. Пропускането на тази стъпка означава, че твоята целева аудитория може да не знае кой сте, как можеш да разрешиш проблема им или къде могат да получат достъп до твоите услуги. Тези SEO грешки могат да доведат то спад на потребителите.
Как да го поправиш:
Една от най-честите SEO грешки, които трябва да избягвате, е да забравиш да добавиш алтернативен текст към изображения на твоята страница. Търсачките не само могат да обхождат алтернативен текст, но също така служи като средство за увеличаване на достъпността на твоето съдържание за потребители, които се нуждаят от услуга за преобразуване на текст в говор, за да навигират в мрежата.
9. Забравяне да добавиш алтернативен текст | SEO грешки
Една от най-честите SEO грешки, които трябва да избягвате, е да забравите да добавите алтернативен текст към изображения на вашата страница. Търсачките не само могат да обхождат алтернативен текст, но също така служи като средство за увеличаване на достъпността на вашето съдържание за потребители, които се нуждаят от услуга за преобразуване на текст в говор, за да навигират в мрежата.
Как да го поправите:
Осигури описателен алтернативен текст за изображения, който точно описва тяхното съдържание и включва ключови думи с дълга опашка, където е подходящо. Чудесен начин да гарантирате, че алтернативният текст винаги е на първо място, е да си партнирате с агенция, която дава приоритет на опита на всички потребители във твоята стратегия за съдържание.
Съвет за SEO: За изображение на червен велосипед използвайте алтернативен текст като „Човек кара червен велосипед в слънчев ден, карайки по селски път“.
10. Неоптимизиран URL slug | SEO грешки
Последният от най-често срещаните технически проблеми при SEO се крие пред очите. URL slug е последната част от URL и служи като адрес за конкретна страница. Използването на дълги, неясни или неописателни slug-ове може да обърка потребителите и търсачките - което прави по-трудно разбирането на уместността на съдържанието при определяне на ранкирането.
Как да го поправиш:
Създай кратки и описателни slug-ове. В идеалния случай твоя URL ще бъде същият като твоята целева ключова дума, така че търсачката да може бързо да разбере за какво се опитва да се класира страницата.
Надяваме се, че след тази статия вече няма да допускаш тези честосрещани SEO грешки. Ще се видим на първа страница на Google. За повече информация за SEO и Google Ads, прочети тук.