Оптимизация на сайтове | Предизвикателствата, произтичащи от разпространението на коронавируса (COVID-19), бързо ускориха използването на нови и съществуващи технологии. Макар че това беше катализатор за приемането на технологиите от потребителите, вълнообразните ефекти върху бизнеса се проявиха под формата на по-ограничени бюджети и намален персонал. Тъй като потребителите продължават да се блокират и да разчитат на цифровата свързаност, от жизненоважно значение е предприятията да извлекат максимална полза от тази ситуация, като оптимизират дейностите, генериращи приходи онлайн, и цифровите инструменти, с които разполагат. В днешната статия на Дигитална агенция Grow Easy ще разберем защо оптимизацията на сайта е по-важна от всякога.
Какво е оптимизация на сайтове?
Оптимизацията е процесът на извършване на постепенни и целенасочени промени въз основа на различни стратегии и експерименти за подобряване на работата на вашия уебсайт или вътрешни инструменти. Оптимизациите на сайт са предназначени за усилия с ниско въздействие, които ще доведат до високи резултати, а не за времеемки или продължителни проекти. Трябва да сте сигурни, че е лесно да се приложи и има по-висок потенциал за подобряване на производителността.
Има две различни аудитории, които трябва да вземете предвид, когато мислите за оптимизация на сайт: вътрешните бизнес потребители (служителите, които използват цифрови инструменти) и вашите клиенти. Въпреки че имат различни цели, и двете могат да се възползват от оптимизацията.
Какви са ползите от оптимизация на сайтове?
Оптимизирането на инструментите, процесите или преживяването в крайна сметка помага на бизнеса ви да постигне целите си. В зависимост от аудиторията и целта на оптимизацията, екипът ви може да реализира ползи, включващи:
- Увеличаване на конверсиите (потенциални клиенти, подаване на формуляри, регистрация, покупки и т.н.)
- По-голямо вътрешно приемане на инструментите (намален технически дълг/голяма възвръщаемост на инвестициите)
- Повече квалифициран трафик, насочен към вашия сайт
- По-силни процеси и ефективност на работния процес
- По-високо класиране в страниците с резултати на търсачките
- По-голяма надеждност и справедливост на ключовите думи
Как да избера какво да оптимизирам?
Всеки бизнес е уникален, така че вашите цели за оптимизация може да се различават от тези на друга организация. В крайна сметка оптимизацията произтича от две неща:
Какви са вашите бизнес цели и целите на клиентите ви? С други думи, как искате уебсайтът ви да допринесе за цялостното развитие на бизнеса? Какво идват потребителите на вашия уебсайт, за да постигнат? Избройте и подредете по важност най-изгодните оптимизации. Как изглежда процесът или опитът за всяка от тях? Позволете на потребителите и бизнес целите да подхранват оптимизациите ви. Нека това ви доведе до идентифициране на това, което пречи на постигането им по-бързо, по-добре и по-ефективно.
Какво трябва да обмисля да оптимизирам?
Оптимизациите нямат ограничения - от съдържанието, SEO оптимизацията и дизайна, до кода, скоростта на сайта и приемането на инструменти. Ето някои често срещани области, върху които да се съсредоточите:
Съдържание: Поръчките за престой вкъщи доведоха до почти 60% увеличение на потреблението на съдържание, а в някои случаи и до потенциално повече. Прегледайте съществуващото съдържание или използвайте инструменти за разузнаване на съдържанието, за да разберете как съдържанието ви подпомага потребителите по време на тяхното клиентско пътуване. Това може да ви помогне да идентифицирате пропуските, които може да се нуждаят от допълнително съдържание, за да подкрепят клиентите ви при вземането на решение да правят бизнес с вас.
Потребителски опит: Не забравяйте, че всеки посетител идва на вашия уебсайт с надеждата да намери отговор, решение на проблема си или да изпълни задача. Фокусирайте се върху оптимизации, които улесняват посетителите на сайта при постигането на тези цели. Прегледайте целевите страници с нисък процент на конверсия и визуалните анализи на поведението на потребителите, за да разберете къде е най-добре да експериментирате и да оптимизирате.
Техническо изпълнение: Нереагиращите и бавни уебсайтове обикновено водят до изоставяне на страници и негативно класиране в търсачките. Използвайте инструменти като Google Page Speed Insights, за да разберете колко бързо се зарежда сайтът ви за потребителите на мобилни и настолни устройства. Въз основа на резултата и препоръките можете да оптимизирате кода, изображенията и другите си активи, за да повлияете положително на скоростта на страницата и в крайна сметка на конверсиите.
Приемане на цифрови технологии: Силното вътрешно приемане на софтуер и цифрови инструменти често има огромен ефект върху бизнес целите. Тъй като екипите все по-често преминават към дистанционна работа, бизнес лидерите трябва да гарантират, че техните екипи знаят как да използват правилно инструментите си. Установете как се използва всеки инструмент и каквито и да било затруднения в работните процеси или потоци. Това е възможност да намалите, сгъстите или използвате по-добре това, което имате в момента, като същевременно увеличите вътрешната производителност. Това са само няколко примера, при които оптимизацията може да се окаже незабавно ценна, но най-добрата практика е да разглеждате екипа и ефективността на уебсайта си през двойната леща на целите на посетителите на сайта и бизнес целите.
Оптимизация на сайтове - откъде да започна?
Прегледайте анализите си и проведете интервюта със заинтересованите страни, за да идентифицирате областите, които се представят зле, като целеви страници с висок процент на напускане или нисък процент на конвертиране или неефективност на вътрешните процеси. След като съставите списък с потенциални оптимизации, подредете ги по приоритет. За всеки конкретен проблем можете да започнете да структурирате малки експерименти с A/B тестване и други стратегии, за да идентифицирате най-доброто решение.
Не забравяйте, че оптимизацията не е еднократен проект. Тя е цикличен процес на изолиране на проблема, хипотетично подобряване, създаване и тестване на итеративни решения и след това валидиране на тези подобрения.