За да бъдете успешни в маркетинга на вашия бизнес трябва много добре да познавате потребителската фуния. Познанието на този маркетингов модел е изключително съществен за всяка маркетинг стратегия и подпомага оптимизирането на изживяването на клиентите и коефициента на конверсии. Доброто разбиране на ToFu, MoFu, BoFu фазите на потребителската фуния ще ви помогнат да развиете и разраснете бизнеса си.

В днешната статия на Дигитална агенция Grow Easy изведохме основните характеристики на продажбената фуния. Продължете да четете!

ToFu, MoFu, BoFu продажбена фуния

ToFu, MoFu, BoFu са фази на фунията за покупки, която е маркетингов модел, който се фокусира изцяло върху потребителите. Този модел изобразява теоретичното преминаване на клиента между различните фази на фунията. Тези фази илюстрират пътуването на клиента към покупката на стока или услуга.

Те са още познати като ToFu, горната част на продажбената финия. MoFu, средната част на продажбената фунията и BoFu, най-долната част на фунията. Те илюстрират пътуването на клиента от първоначалното запознаване с продукта, до окончателнота му решение за покупка.

Пътуването на клиента преминава през първоначално информиране относно бизнеса и продукта, събуден интерес, желание за покупка и финално действие.

ToFu - Горната част от продажбената фуния

Това е началната част на пътуване на клиента, която създава информираност относно бизнеса и продукта. Негова функция е да успее да привлече възможно най-много потенциални клиенти като им предостави стойност.

Преди началото на този процес клиентите може изобщо да не са запознати с конкретна марка или продукт. Те обикновено търсят отговор или решение на даден проблем, търсят информираности проучват дадени възможности.

Привличането на клиенти най-често се осъществява чрез предоставяне на висококачествено и информативно съдържание, което отговаря на главни въпроси и предизвикателства, свързани с индустрия на бизнеса ви. Вместо да събужда емоции, целта на съдържанието е да ангажира и образова аудиторията.

Това е етапа от маркетинг фунията, в които имате възможност да установите доверие и надеждност в потенциалните ви клиенти, като ги информирате за продуктите и ценностите ви. Без тази основа следващите етапи от продажбената фуния са много по сложни, даже невъзможни.

tofu mofu bofu

ToFu съдържание

Има много начини да достигнете до желаната аудитория в този етап на потребителската фуния. Някои от тях включват:

  • Публикации в блогове с образователно съдържание, които обаче не са написани спрямо изискванията на търсачките.
  • Постове с увлекателно съдържание в различни социални мрежи
  • Анкети и тестове
  • Аудио и видео подкасти

MoFu - Средната част от продажбената фуния

Следващата част от ToFu, MoFu, BoFu фунията е позната като MoFu или средна част от продажбената фуния. Тя представлява процеса на разглеждане и оценяване на продукта от потенциални клиенти. След като те са се запознали с проблема и вашия продукт, който е неговото решение, клиентите го сравняват. Те сравняват продукта с други, предлагани на пазара.

При средната част от продажбената фуния съдържанието е по-насочено и специфично, но въпреки това основния фокус отново е върху информираността. Директните продажби идват в следващата фаза.

В тази част е най-важно потенциалните клиенти да разберат с какво продукта превъзхожда всички останали на пазара. Информацията в тази част от фунията трябва да изгради отношение с клиентите, а продукта да бъде позициониран като най-добрия.

tofu mofu bofu

MoFu съдържание

В този етап трябва да образовате вашата аудитория и да ги насочите към вашия бранд. Това може да направите по следните начини:

  • Бюлетини
  • Уеб семинари
  • Интерактивни елементи, които биха помогнали на потенциалните ви клиенти
  • Презентации и онлайн събития, които ще предоставят на потенциалните ви клиенти експертна информация

BoFu - Най-долната част от продажбената фуния

BoFu, още познат като най-долната част от продажбената фуния е моментът, в който клиента взима решение и извършва действие. Това е последния етап от неговото пътешествие. Стратегията на този етап от фунията включва убедителни и приложими елементи, които да уверят клиента, че това е най-добрия продукт и да ги накарат да си го закупят. Това е много важен етап, в който потенциалните се превръщат в лоялни клиенти.

Има много бариери, които спират потенциалните клиенти от закупуване на даден продукт. Тези пречки могат да бъдат цена, съмнения относно качеството на продукта или възприеман риск. В този етап на продажбената фуния много бизнеси целят именно да премахнат тези бариери, които спират потенциалния клиент от завършване на поръчката. Фирмите най-често се справят с този проблем като споделят препоръки от доволни клиенти, оферти за отстъпки или персонализирани консултации.

BoFu съдържание

В последният етап от потребителската фуния, съдържанието трябва да бъде насочено, за да помогне на вашите потенциални клиенти да достигнат до желаната интеракция. Ето и няколко техники за задържане на интереса и подтикване към по-задълбочено взаимодействие с уебсайта

  • Безплатно изпробване на продукт или услуга (примери: мостри, 7-дневен безплатен период, план за връщане на парите)
  • Ограничени оферти
  • Лични консултации
  • Персонализирани имейли
  • Спецификация и сравнение на вашия бизнес

Плавното преминаване към различните етапи от фунията: ToFu, MoFu, BoFu фази

За бъдете успешни в маркетинга на вашия бизнес трябва да познавате изключително добре ToFu, MoFu, BoFu фазите на продажбената фуния. Преминаването между различните етапи от фунията е важно да бъде плавно. Основен аспект на продажбите е именно това да познаваме потребителите и техните нужди. Подходът използван във всеки етап е различен и изискава уникален план за действие.

ToFu има за цел да привлече аудитория и да ги информира за продукта или услугата. MoFu се фокусира върху това да демонстрира стойността и съдържанието на това, което предлагате. И накрая, BoFu финализира продажбата чрез убедителни и директни техники.

Вижте още от блог страницата на Дигитална агенция Grow Easy:
15 рядко използвани SEO техники
Проучване показва показва, че Google все още е най-популярната търсачка за Gen Z
Подобрение на рекламна кампания за Google