През последните няколко години Google увеличи влиянието на времето за зареждане на страниците върху това колко високо се класира вашият уебсайт. Опитайте някои от тези съвети, за да направите уебсайта си бърз и да се възползвате от новите функции на браузъра.
Бързият уебсайт не само осигурява по-добро изживяване, но също така може да увеличи броя на реализациите и да подобри класирането ви в търсачките. Google въведе трите показателя Core Web Vitals за измерване на потребителското изживяване и ги използва като фактор за класиране.
В тази статия на дигитална агенция “Grow Easy” ще разберете какво можете да направите, за да тествате и оптимизирате производителността на уебсайта си.
Започнете в Google Search Console
Искате ли да разберете дали оптимизирането на Core Web Vitals е нещо, за което трябва да помислите? Използвайте отчета за работата на страниците в Google Search Console, за да проверите дали някоя от страниците на вашия уебсайт се зарежда твърде бавно.
Search Console показва данни, които Google събира от реални потребители в Chrome, а това са и данните, които се използват като сигнал за класиране. Можете да видите точно кои URL адреси на страници трябва да бъдат оптимизирани.
Извършете тест за скоростта на уебсайта
Данните на реалните потребители на Google ще ви покажат колко бърз е вашият уебсайт, но няма да предоставят анализ, който да обясни защо сайтът ви е бавен.
Извършете безплатен тест за скоростта на уебсайта, за да разберете това. Просто въведете URL адреса на страницата, която искате да тествате. Ще получите подробен доклад за производителността на вашия уебсайт, включително препоръки как да го оптимизирате.
Използвайте съвети за приоритети, за да оптимизирате Най-голямата картина на Contentful
Подсказките за приоритет са нова функция на браузъра, която се появи през 2022 г. Тя позволява на собствениците на уебсайтове да посочват колко важно е дадено изображение или друг ресурс на страницата.
Това е особено важно при оптимизирането на Largest Contentful Paint, един от трите показателя на Core Web Vitals. Тя измерва колко време е необходимо, за да се появи основното съдържание на страницата след отварянето ѝ.
По подразбиране браузърите приемат, че всички изображения са с нисък приоритет, докато страницата започне да се визуализира и браузърът знае кои изображения са видими за потребителя. По този начин не се губи честотна лента за изображения с нисък приоритет в долната част на страницата или във футъра. Но това също така забавя важните изображения в горната част на страницата.
Добавянето на атрибут fetchpriority="high" към елемента img, който отговаря за картината Largest Contentful, гарантира, че тя ще бъде изтеглена бързо.
Използвайте мързеливо зареждане на изображения за оптимизация
Мързеливото зареждане на изображения означава, че изображенията се зареждат само когато станат видими за потребителя. Това е чудесен начин да помогнете на браузъра да се фокусира първо върху най-важното съдържание.
Въпреки това мързеливото зареждане на изображения може също така да доведе до забавяне на зареждането на изображенията, особено когато се използва библиотека за мързеливо зареждане на JavaScript. В този случай браузърът първо трябва да зареди JavaScript библиотеката, преди да започне да зарежда изображенията. Тази дълга верига от заявки означава, че браузърът се нуждае от известно време, за да зареди изображението.
Днес браузърите поддържат вградено лениво зареждане с атрибута loading="lazy" за изображения. По този начин можете да се възползвате от предимствата на ленивото зареждане, без да се налага да изтегляте първо библиотека на JavaScript.
Премахване и оптимизиране на ресурсите, блокиращи визуализацията
Ресурсите, блокиращи визуализацията, са мрежови заявки, които браузърът трябва да направи, преди да може да покаже каквото и да е съдържание на страницата на потребителя. Те включват HTML документа, CSS таблиците със стилове, както и някои JavaScript файлове.
Тъй като тези ресурси оказват толкова голямо влияние върху времето за зареждане на страницата, трябва да проверите всеки от тях, за да видите дали наистина е необходим. Ключовата дума async в тага HTML script ви позволява да зареждате JavaScript код, без да блокирате визуализирането.
Ако даден ресурс трябва да блокира визуализацията, проверете дали можете да оптимизирате заявката, за да заредите ресурса по-бързо, например чрез подобряване на компресията или зареждане на файла от основния ви уеб сървър вместо от трета страна.
Оптимизирайте с новата метрика за Interaction to Next Paint
Google обяви нова метрика, наречена Interaction to Next Paint (Взаимодействие до следващата боя). Тази метрика измерва колко бързо сайтът ви реагира на входните данни на потребителя и вероятно ще се превърне в един от основните уеб витални показатели в бъдеще.
Вече можете да видите как се справя сайтът ви по тази метрика с помощта на инструменти като PageSpeed Insights.
Непрекъснато следете производителността на сайта си
Еднократните тестове за скорост на сайта могат да идентифицират проблеми с производителността на вашия уебсайт, но те не улесняват проследяването на резултатите от тестовете и потвърждаването, че оптимизациите ви работят.
DebugBear непрекъснато следи сайта ви, за да проверява, и ви предупреждава, когато има проблем. Инструментът също така улеснява показването на въздействието на работата ви на клиентите и споделянето на резултатите от тестовете с екипа ви.