Научете и прилагайте успешни тактики за намиране на прозрения от конкуренти, за да подобрите присъствието си при търсене с помощта на популярни инструменти за SEO
Оптимизация за търсачки (SEO) е по своята същност конкурентна дейност.
За всяка популярна дума за търсене има безброй уебсайтове, които се борят за първото място в класацията на Google.
И тъй като първите три разположения в страниците с резултати на Google получават зашеметяващите 77% от всички органични кликвания, лесно е да разберете защо конкуренцията е толкова ожесточена.
Един от най-добрите начини да увеличите присъствието си в органичното търсене е редовно да търсите SEO конкурентни прозрения.
Изучаването на това, което работи добре за вашите конкуренти в SEO и идентифицирането на техните слабости, може да ви помогне да прецизирате собствената си стратегия за по-голямо конкурентно предимство.
Днешната статия на Дигитална агенция "Grow Easy" ще ви научи как да анализирате SEO стратегиите на вашите конкуренти, за да можете да откриете нови възможности да ги изпреварите в резултатите от търсенето.
Защо конкурентните прозрения в SEO имат значение
Всички сме запознати с добре познатия идиом „опознай врага си“.
Идеята е, че разбирането на силните, слабите страни и тактиката на опонента ви може да ви помогне да намерите начини да се ориентирате по-ефективно в конкурентния пейзаж.
Органичното търсене не е по-различно. Можете да научите много за това как да постигнете вашите SEO цели, като анализирате високопоставени конкуренти.
В края на краищата, ако състезател постоянно ви изпреварва, той трябва да прави нещо правилно. И след като разберете какво е това „нещо“, можете да го приложите към вашата собствена SEO стратегия.
По същия начин, ако откриете, че подходът на конкурент е недостатъчен по някакъв начин, можете да се възползвате от възможността да го направите по-добре.
А най-добрата новина? Всичко, което е необходимо, за да намерите ценни SEO конкурентни прозрения, е малко детективска работа.
Как да съберете SEO конкурентна информация в 5 стъпки
Сега нека да разгледаме основните стъпки, включени в извличането на информация от дейностите по търсене на вашите конкуренти.
1. Определете конкуренцията
Първата стъпка е да идентифицирате вашите SEO конкуренти.
Без съмнение вече знаете кои са вашите традиционни бизнес съперници, но не забравяйте, че те може да се различават от действителните ви конкуренти в търсенето. В крайна сметка интернет е голямо място.
Най-простият начин да разберете срещу кого се състезавате е да потърсите в Google типа термини, за които искате да се класирате, и да вземете под внимание сайтовете, които се появяват постоянно.
Например, да предположим, че искате да се класирате за термина [мъжки джорданки ниски]. В този случай вашите SEO конкуренти ще включват Nike, Foot Locker и Farfetch.
Трябва също така да проверите конкуренцията за търсения, базирани на местоположение, ако вашият бизнес обслужва клиенти в определена географска област.
Да приемем, че управлявате боксова зала в Нешвил. Ето как изглежда вашето местно SEO състезание.
Бонус съвет: Вместо да разглеждате отделни ключови думи, за да видите кой се класира, можете също да използвате Ahrefs и да отидете до Site Explorer > Organic Competitors. Това показва конкурентни уебсайтове, които се класират в топ 10 на резултатите от органичното търсене за същите ключови думи, от които вашата цел получава най-много трафик.
Вижте примера по-долу:
2. Анализирайте тяхната стратегия за ключови думи
След като вече знаете кои са вашите конкуренти, следващата стъпка е да изградите пълна картина на ключовите думи, по които те се класират. Това упражнение ще ви помогне да идентифицирате нови термини, към които трябва да се насочите.
Най-ефективният начин за подход към проучването на конкурентни ключови думи е да използвате специален инструмент за анализ на SEO конкуренти, като Semrush или Ahrefs. Имайте предвид, че тези инструменти изискват платен абонамент (въпреки че Semrush предлага 14-дневен безплатен пробен период).
За да получите изчерпателен списък с ключови думи на конкурент в Semrush, отидете на „Organic Research“ и въведете името на домейна на вашия конкурент.
В таблото за управление ще видите секция с надпис Топ ключови думи, която можете да разширите, като щракнете върху Преглед на всички ключови думи.
Ето един пример от nike.com.
След това можете да експортирате списъка с ключови думи в електронна таблица и да филтрирате всички маркови термини (например всички термини, съдържащи фразата на марката „Nike“).
Това ще ви остави пълен списък на всички небрандирани ключови думи, за които вашият конкурент се класира, включително месечни обеми на търсене и връзка към всяка страница за класиране.
След като повторите процеса за всичките си основни конкуренти, можете да сравните данните със собствените си ключови думи за класиране и да идентифицирате всички термини, за които все още не сте класирани.
Внимавайте за термини с голям обем, към които са насочени само един или двама конкуренти. Те често ще ви бъдат по-лесни за класиране.
Трябва да прегледате всяка ключова дума поотделно и да прецените дали е подходяща за вашия бизнес. Ако е подходящо, трябва да се насочите към него!
3. Оценете тяхната стратегия за съдържание
Да знаете кои ключови думи трябва да насочите е едно нещо. Съвсем друго нещо е да знаете как да ги насочите.
Ето защо следващата стъпка е да разгледате съдържанието на конкурента, което се представя добре за желаните от вас условия, за да знаете какво е необходимо, за да се класирате за тях.
Първото нещо, което трябва да имате предвид за всяка ключова дума, е типът съдържание.
Представено ли е като дългосрочно ръководство за употреба? Инфографика? Видео?
А какво да кажем за дълбочината и широчината на съдържанието? Покрива ли подтеми или се придържа само към основната предметна област?
Не забравяйте, че Google инвестира много време и енергия в предоставянето на резултати на потребителите, които най-добре отговарят на тяхното намерение за търсене. Поради тази причина най-високо класираните резултати са отлично ръководство за това как трябва да подходите към собственото си съдържание.
И накрая, трябва да проучите как успешните конкуренти са оптимизирали своите елементи на страницата за въпросната ключова дума.
Вероятно ключовата дума ще се появи в URL адреса, заглавието на страницата, H1 заглавния таг и в цялото основно копие. Не забравяйте да отбележите използването на всякакви варианти на ключови думи, за да можете да ги включите в собственото си съдържание.
4. Извършете анализ на обратната връзка на конкурента
Невъзможно е да се надценява значението на препратките за SEO.
Те не само изпращат квалифициран трафик от препоръчани потребители към вас, но също така показват на Google, че вашият сайт е надежден и авторитетен. Колкото повече висококачествени връзки получавате от други сайтове, толкова по-лесно е да се класирате.
Разбирането кои сайтове се свързват с вашите високопоставени конкуренти ще ви помогне да разработите пътна карта за вашата собствена стратегия за изграждане на връзки.
Има няколко инструмента, които можете да използвате, за да извършите анализ на обратната връзка на конкурент, включително Ahrefs и Moz Link Explorer.
Още веднъж, тези инструменти изискват платен абонамент за достъп до изчерпателни набори от данни, но някои ви дават и безплатна моментна снимка на връзките, сочещи към вашите конкурентни сайтове.
Например безплатният инструмент за проверка на обратни връзки на Ahrefs предоставя топ 100 обратни връзки за всеки домейн, включително препращащата страница, котва и целеви URL адрес.
След като приключите с експортирането на данни за обратни връзки на вашите конкуренти, е време да обработите списъка и да подчертаете всички авторитетни домейни, подходящи за ниша, които се появяват.
Тези сайтове ще бъдат вашите основни кандидати за достигане до изграждане на връзки. Тъй като те вече са се свързали със съдържанието на вашия конкурент, може би са готови да се свържат с вашето.
Например, ако един от избраните от вас уебсайтове води към неработеща страница или остаряло съдържание – и имате по-добър, по-актуален ресурс – можете да се свържете със собственика или редактора на уебсайта, за да предложи заместител .
5. Оценявайте потребителското изживяване на вашите конкуренти
Следващият съвет за разкриване на SEO конкурентни прозрения е да оцените как вашите високоефективни конкуренти предоставят положително потребителско изживяване на своите посетители.
Не забравяйте, че изживяването на страницата е сигнал, използван от Google, за да определи къде трябва да се класира вашият сайт в резултатите от търсенето.
Най-важните показатели за ефективност на UX, които трябва да се имат предвид, са така наречените „Основни уеб показатели“, които включват скоростта на зареждане на страницата и интерактивността и визуалната стабилност на елементите на страницата.
Казано по-просто, колкото по-бързо се зарежда вашият сайт и колкото по-отзивчив е към въведените от потребителите, толкова по-добро ще бъде потребителското изживяване.
Можете да сравните удобството на вашия сайт за потребителя с вашите конкуренти, като въведете името на домейна им в безплатния инструмент PageSpeed Insights на Google. Не забравяйте, че вашият сайт трябва да работи също толкова добре на мобилни устройства, колкото и на настолни устройства.
Структурата на сайта и навигацията също са основни съображения за използваемостта на уебсайта.
Ако вашият сайт е организиран объркващо и кара посетителите да кликват няколко пъти, за да намерят страницата, която желаят, трябва да се заемете с проблема приоритетно.
От друга страна, ако вашите конкуренти ви изпреварват, въпреки че техните сайтове също са зле структурирани, има голям шанс да спечелите място в резултатите от търсенето, като подредите сайта си.
Последни мисли
Проучването на стратегиите за органично търсене на вашите конкуренти може да бъде пряк път към изграждането на по-ефективна SEO кампания.
След като разберете защо други уебсайтове превъзхождат в сравнение с вашия, можете да предприемете стъпки за обратен инженеринг на техния успех, като включите подобни тактики на вашия собствен сайт.
Като следвате стъпките, описани по-горе, ще бъдете на път да разработите високоефективна SEO стратегия.
Сега отидете и разкрийте някои прозрения!