Какво е проследяване на реализации?
Проследяване на реализации е наблюдение на конверсиите. Конверсии наричаме действията на потребителите, които приближават компанията ви към изпълнението на предварително зададена цел. Тези действия могат да включват покупка, добавяне на нещо в количката, отваряне на имейли, кликване върху връзки в целевите страници и др. Показателите показват колко добре усилията на вашата маркетинг компания, независимо дали става въпрос за имейл маркетинг или реклама в социалните медии, постигат желания резултат с целевата аудитория.
Проследяването на реализациите работи, като поставя цифри в резултатите от маркетинговите ви кампании. Чрез проследяването на конверсиите ще научите колко хора от вашата аудитория се свързват с вашата компания, абонират се за вашия пощенски списък или купуват вашите продукти. Проследяването на конверсиите се използва най-често в рекламни и имейл маркетингови кампании, въпреки че можете да го приложите към всяка кампания, включваща кликаеми връзки, които насочват аудиторията ви към желаната крайна цел.
Какво е реализация?
Реализирането на конверсия се случва, когато член на таргет аудиторията ви предприеме действието, към което сте се стремили с настоящите си рекламни усилия. Според това определение конверсията не винаги е продажба; тя може да бъде само кликване върху реклама, много преди лицето, което е кликнало, да реши действително да закупи това, което е избрало да проучи. Всичко това зависи от вашия стремеж и настройките на кампанията ви.
Как да проследяваме реализации в платформата Google Ads
Conversion tracking (Проследяване на реализацията/конверсията)
Какво представлява conversion tracking? Проследяването на реализациите е практика за отчитане на всички завършени действия за реализация, които сте възложили на акаунта си, и кои реклами са отговорни за тях.
Attribution modeling (Модел на разпределение)
Attribution modeling е задължителна настройка за проследяване на реализациите, която влияе върху отчитането и представянето на реализациите ви. Ако потребителят взаимодейства с повече от една от вашите реклами (но не извършва конверсия), преди да завърши действието по конвертиране, моделът на разпределение решава коя реклама да е причинител на конверсията. Например разпределението на първия клик дава целия кредит на първата реклама, с която потребителят е взаимодействал, докато линейното приписване дава на всяка реклама част от кредита. Можете да научите повече в нашето ръководство за моделите за приписване.
Conversion value
Стойността на преобразуване е опция в някои действия за конвертиране, която ви позволява да уточните конкретна стойност спрямо дадено действие. Например даден бизнес може да знае, че попълването на формуляри от дадена страница води до работа за 5000 долара в сравнение с работа за 500 долара, така че към действието за конвертиране на тази страница ще бъде приложена тази стойност. Това може да повлияе на стратегиите за офериране в акаунта ви, като например максимизиране на стойността на конверсията.
Google tag
Тагът на Google е код, който добавяте към уебсайта си. Той действа като „посредник“ между уебсайта ви и акаунта ви в Google Ads. Смисълът на тага на Google е да зададе нови „бисквитки“ във вашия домейн, които да съхраняват информация за действията на потребителя във вашия сайт, след като кликне върху вашата реклама. Именно това позволява на уебсайта ви да подава точни сигнали за извършени действия обратно към акаунта ви в Google Ads.
Какви реализации можем да проследяваме в Google Ads
Google дефинира пет основни типа действия за конвертиране, от които можете да избирате, когато настройвате проследяване на конвертирането в акаунта си:
- Уебсайт действия
Това са най-основните или добре познати типове конверсии в Google Ads. Действието на уебсайта може да бъде покупка, попълване на формуляр, кликване върху бутон и др.
- Телефонни обаждания
Този тип конверсия също е много популярен, тъй като представлява просто повикване към вашия бизнес, което идва от вашите реклами в Google.
- Инсталиране на апликация
Те важат само за предприятия, които рекламират приложение. Тяхната цел е да отчитат изтеглянията на приложения или други взаимодействия в рамките на приложението.
- Местни действия
Всеки път, когато някой извърши действие, специфично за физическото местоположение на рекламодателя, по време на или след взаимодействие с рекламата, това се счита за местно действие за конвертиране. Те се определят автоматично за вас от Google Ads, тъй като се извършват само в продукти или услуги на Google, като например Google Maps. Някои примери за локални действия са кликвания за обаждане, разглеждане на меню или получаване на указания.
Проследяване на реализации - какви категории има?
Също така ще трябва да изберете категория за преобразуване за действията си за преобразуване. Смисълът на това е да улесните по-късно сегментирането на PPC отчетите си, като разделите данните по категории. В Google Ads има над 12 категории за конверсия, но Google ги разделя на три вида:
- Продажби
Извършването на покупка, добавянето на елемент в количката, инициирането на плащане или абонирането за периодична услуга са примери за категории продажби.
- Лийд
Те включват други действия в уебсайта, както и местни действия, като например подаване на формуляр за водещи клиенти, резервиране на среща, заявяване на оферта, обаждане във вашия бизнес или получаване на указания.
- Други
Има и други категории, които можете да изберете за уникални ситуации на проследяване на реализациите в Google Ads, като например прегледи на страници.
Какви са плюсовете от правилното проследяване на реализации?
Ето няколко причини да следите реализациите:
- Увеличете максимално възвръщаемостта на инвестициите си (ROI)
Проследяването на конверсиите може да покаже дали виждате адекватна възвръщаемост на инвестициите, известна също като възвръщаемост на разходите за реклама (ROAS), за рекламните кампании.
- Разпределете бюджета си
Възвръщаемостта на инвестициите и ROAS могат да послужат за определяне на структурата на бюджета ви. Да кажем, че сте отделили повече пари за реклама в социалните медии, отколкото за имейл маркетинг, но проследяването на конверсиите ви показва по-висока възвръщаемост на инвестициите във втората. В този случай не просто харчете повече за маркетинг на имейли, а прехвърлете пари от бюджета си за реклама в социалните мрежи към бюджета си за маркетинг на имейли.
- Идентифицирайте възможностите за подобрение
Ако забележите, че някои подходи на кампанията не водят до толкова добри конверсии, колкото други, можете да сравните тези кампании с по-успешните, за да идентифицирате потенциални области за промяна. Например, ако видите, че няколко кампании, насочени към една ключова дума, конвертират повече от кампаниите, насочени към друга, ще знаете, че трябва да се съсредоточите върху по-ефективната ключова дума.
- Разграничавайте кликванията от реализациите
Кликовете и конверсиите не винаги са синоними. Всъщност понякога високият брой кликвания може да скрие нисък брой конверсии. С помощта на проследяването на реализациите можете да определите връзката между броя на кликванията и постигането на желаната конверсия.