Как да продаваме онлайн… и не просто да продаваме, а да продаваме успешно и да печелим добре? Това със сигурност е мисъл, която е минавала през главата на всеки човек с предприемчив дух и бизнес нюх. И това никак не е странно, защото продажбите онлайн имат наистина неограничен потенциал.

Вие продавате продукти или услуги на всеки и навсякъде и развивате печеливш бизнес с точно толкова участие, колкото желаете. Разбира се, звучи чудесно. Звучи повече от чудесно дори! Кой не би искал един успешен бизнес модел, при който знаем как да продаваме онлайн, генерираме много продажби и чудесен доход, с който да се чувстваме комфортно, а на фона на това, разполагаме и със свободно време. Прекрасен сценарий!

Само че има един проблем. И проблемът е, че има много работа между намирането на идея и реализирането на доходи на пълен работен ден от вашия онлайн бизнес. Без паника, проблемът не е чак толкова голям, нито е нерешим. Просто ви е нужна малко приятелска помощ. Ние ще ви я окажем, просто останете с нас и ще споделим с вас някои от най-ценните съвети за това как да продаваме онлайн и да изградим успешен електронен магазин. 

Как да продаваме онлайн – намерете ниша

С толкова много предприемачи, управляващи свои собствени онлайн магазини, имаме нужда от нещо, което да отличава новия ни бизнес, от правилна стратегия за това как да продаваме онлайн успешно. Изберете ниша, която ви интересува, след това намерете продукти с голямо търсене, които можете да продавате в нея и то на висока цена.

За тази цел е нужно да:

  • Проучите конкуренцията - Кои са вашите конкуренти за вниманието на вашата целева аудитория? Намерете ги чрез конкурентно проучване. Вижте тяхната маркетингова стратегия, аудитория и ценова политика. Използвайте това, което правят добре, за да вдъхновите своя собствен бизнес за електронна търговия. 
  • Оценете своята идея – Няма как да продаваме онлайн и то успешно, без да имаме реална представа дали идеята ни си струва, или е просто изблик на ентусиазъм. Вероятно най-трудната част от продажбата онлайн е вземането на решение за бизнес идея. Независимо дали управлявате магазина от вкъщи, като част от ежедневната си работа или като творческо място, намерете идея, преди да преминете към следващия етап от онлайн продажбите.
  • Създайте бизнес план - Знаете какво продавате и срещу кого се състезавате. Поставете тази информация в бизнес план. Това е документ, който очертава какво представлява вашата компания, нейната мисия, конкурентен анализ и маркетингова стратегия.

Как да продаваме онлайн – целева аудитория

Няма как да продаваме онлайн успешно, ако не познаваме целевата си аудитория, така че да можем да я превърнем от аудитория в клиенти. Вашата целева аудитория е типът човек, на когото продавате онлайн. Открийте ги чрез проучвания и анализ на конкуренти и изградете личност на купувача, за да се насочите към тях.

  • Проучване на клиентите - Проучванията на клиенти ви позволяват да навлезете в съзнанието на вашия идеален клиент. Провеждайте анкети, индивидуални запитвания, групови сесии за обратна връзка, за да разберете желанията и нуждите на вашата целева аудитория.
  • Аудитория на конкурентите - Когато започнете да продавате продукти онлайн, ще трябва да убедите аудиторията на конкурента да купува от вас вместо от тях. Разкрийте личността на клиента, на когото продават и предлага вашите конкуренти чрез конкурентен анализ. Възползвайте се от уникалното предложение за добавена стойност, което ви отличава.

Как да продаваме онлайн – изберете продуктите

Не можете да започнете онлайн бизнес без нищо за продажба. Избраният от вас продукт има голямо влияние върху това колко успешен ще бъде вашият магазин за електронна търговия.

  • Изберете бизнес модел - Бизнес моделът е рамката, която използвате, за да продавате продукти онлайн. Има различни модели, от които да избирате, в зависимост от това колко пари трябва да инвестирате, вида на продуктите, които продавате онлайн, дали искате да се ангажирате със съхранението на инвентара и изпълнението на поръчките, или да възложите това на друга страна. 
  • Намерете продукти, които се търсят - Колкото по-голямо е търсенето на вашия продукт, толкова по-лесно ще намерите бъдещи клиенти, които искат да го купят. Независимо дали извършвате дропшипинг или продавате директно на потребителите, търсеният продукт гарантира, че няма да губите време в популяризиране на продукти, които хората няма да купуват.
  • Определете ценовата политика - Висок марж на печалба означава, че купувате артикули на много по-евтина цена, отколкото ги продавате онлайн. Но има нещо повече от залепването на етикети с произволна цена върху вашите продукти. Клиентите са силно повлияни от цената. Определете я правилно чрез проучване и анализ, за да не ги изплашите.

Как да продаваме онлайн – създайте онлайн магазин

Онлайн магазинът позволява на купувачите да купуват продукти от вас през интернет с помощта на уеб браузър или мобилно приложение. Ако имате ограничен бюджет и все още не сте се ориентирали в коя точно бизнес ниша искате да предлагате продукти, преди да се ангажирате с магазин за електронна търговия, опитайте да създадете уебсайт за продажби през някоя от безплатните платформи. Но ако искате наистина професионално изглеждащ и функционален онлайн магазин, то е нужно да се възползвате от услугите на професионален уеб дизайнер.

  • Оптимизирайте процеса на плащане - Хората изоставят своята онлайн количка по няколко причини. Задълбочете се в най-честите причини и ги коригирайте чрез оптимизиране на процеса на заявка за поръчка и плащане.
  • Управление на инвентар - Знаете ли колко инвентар имате на разположение за продажба? Управлението на инвентара е едно от най-големите предизвикателства за търговците на дребно, особено ако продавате продукти онлайн през няколко канала. Намерете система за управление на инвентара, която обединява данни от всички канали и предотвратява липсата на инвентар да насочи клиентите ви към конкурент.

Как да продаваме онлайн – изберете канали за продажба

Каналът за продажби е платформата, която използвате, за да продавате продукти на онлайн купувачи. 

  • Онлайн магазин - Вашият онлайн магазин е директен начин хората да купуват вашите продукти. Не само ще поддържате високи маржове на печалба, тъй като свеждате до минимум посредниците, но ще събирате данни за клиенти, за да можете да задълбочите връзката си с тях и да поставите основата за бъдеща персонализация. 
  • Социални мрежи - Повечето платформи за социални мрежи позволяват на предприемачите да насочват потребителите само към една външна връзка. Покажете най-продаваните си продукти, насочете хората към профилите си в социалните медии и покажете нови колекции – всичко това чрез една връзка.
  • Онлайн маркетплейс платформи - Потребителите харчат $357,26 милиарда годишно чрез онлайн пазари като Amazon или Etsy. Достигнете до тези купувачи, като обявете продуктите си за продажба там.