Ако все още не използвате email маркетинг, няма по-добър момент от това да започнете сега. И сега ще Ви кажем защо. През 2021 г. приблизителният брой на потребителите на електронна поща е 4 милиарда. А това е повече от половината от населението на света! Представете си как би могъл да се развие бизнесът Ви, ако включите правилните стратегии за email маркетинг още сега.

За да Ви улесним в този процес, направихме едно кратко ръководство, което ще ви помогне да направите супер email маркетинг. Следвайте изброените стъпки и жънете успехи.

1. Изберете доставчик на услугата за email маркетинг

За да се възползвате от автоматизацията на email маркетинг, първата крачка е да си изберете софтуер. Това действие е необходимо, за да можете да доставяте ефективно съобщения до големи групи от хора (абонати).

Можете да се възползвате и от професионални шаблони за създаването на имейлите. Освен това имате възможност да използвате функции за проследяване, които ви показват кой отваря и се ангажира с вашите кампании.

2. Събиране на контакти за вашия списък за email маркетинг

Повечето фирми имат някои съществуващи контакти, за да започнат списък с имейли. Помислете за клиентите и хората, с които вече имате взаимоотношения. Дори ако изграждате списък с имейли напълно от нулата, не се обезкуражавайте. 

Започнете с добавяне на онлайн формуляр за записване на уебсайта ви и насърчаване на последователите ви в социалните мрежи и лоялните ви клиенти да се запишат. Каквото и да правите, не се изкушавайте да купувате списък с имейли.

Email маркетингът е свързан с изграждането на взаимоотношения. Свързването с по-малък списък от качествени контакти ще бъде по-ефективно, отколкото разпращането на съобщения до контакти, които не познават бизнеса ви.

3. Добавете контактите си в акаунта си за email маркетинг

След като сте избрали платформата, направили  сте си акаунт и имате първоначален списък с контакти, добавите ги в акаунта. Започнете с качване на списък с контакти от съществуваща електронна таблица. Можете да ги импортирате и директно от Gmail или Outlook.

Ако е възможно, организирайте контактите си в отделни списъци въз основа на това, което знаете за тях. Ако притежавате спортен център, създайте отделни списъци с имейли за хората, които:

  • извършват силови тренировки;
  • ходят на плуване;
  • посещават класове по йога и т.н.

По този начин можете да изпращате целенасочени имейли въз основа на конкретните им интереси.

4. Настройте своя email за добре дошли

Имейлът за добре дошли е първото съобщение, което новите Ви абонати получават от вас. Те са особено важни, тъй като служат като първо впечатление. Съобщението за добре дошли достигат до хората в момент, когато те са силно ангажирани с Вашия бизнес. За това можете да очаквате по-висока от средната честота на отваряне на имейла. Уверете се, че предоставяте стойност веднага.

5. Създаване на шаблон за имейл за многократна употреба

Ето че идва и забавната част! Дори и да не сте дизайнер, можете да изпращате професионални имейли с красив дизайн, който изглежда добре на всяко устройство.

Когато избирате шаблон, потърсете оформление, което привлича вниманието и бързо предава посланието ви. Хората преглеждат входящата поща често в движение. Затова изберете шаблон за email маркетинг, който има възможност и за четене на мобилно устройство.

Не забравяйте да персонализирайте шаблона с логото си и цветовете на бранда. В долна част на имейла поставете името на фирмата, информация за контакт и връзки към социалните мрежи.

6. Преглед и тестване, преди да изпратите

Особено когато за първи път започвате да се занимавате с email маркетинг, е лесно да се подхлъзвате от време на време.

Може би сте забравили да добавите важна връзка или сте допуснали смущаваща правописна грешка директно в темата. За съжаление, при имейлите няма бутон "Назад". Така че винаги изпращайте първо на себе си или на някой служител тестов email, преди да изпратите на целия списък.

7. Изпратете имейла си (в най-подходящото време)

Когато сте готови да изпратите имейл, времето е важен фактор, който трябва да вземете предвид. Аудиториите са различни и най-подходящото време за изпращане на имейл варира в зависимост от това кой е в списъка ви. 

Ако решите да следвате определен график, уведомете за това хората при регистрацията, като кажете нещо подобно:

"Абонирайте се за нашия онлайн бюлетин. Всеки петък ще Ви изпращаме обзор на най-добрите публикации в блога, предстоящи уебинари и топ маркетинг съвети от седмицата. "

8. Проследяване на резултатите

Не се заблуждавайте, че email маркетингът не приключва с изпращането. За да имате успех е важно  да проследявате следните метрики:

  • процент на отваряне на съобщенията;
  • процента на кликване;
  • процента на отписване.

Ако искате да постигнете реални резултати от email маркетинга, трябва добре да разбирате как се представя всеки имейл. В резултат ще можете да правите подобрения и да научавате повече за клиентите и абонатите си.

Прекарването на няколко минути в отчетите на имейлите ви ще ви даде ценна информация. Например кой е отворил имейла ви, кой е кликнал върху определени връзки и коя информация е била най-интересна за читателите.

Вместо заключение

Подобно на повечето неща, email маркетингът в началото може да изглежда непосилна задача. Докато не направите първата крачка да действате. А сега когато вече разполагате с тези 8 лесни стъпки, не Ви остава нищо друго освен да започнете първите си email кампании.