Въпреки че възможността за афилиейт маркетинг звучи като лесен начин за печелене на пари онлайн, но това не е цялата истина. В следствие на това, хората добиват грешна представа какво точно представлява тази дисциплина на дигиталния маркетинг и как работи.
С афилиейт маркетинг можеш да генерираш приходи от твоя уебсайт, блог или бюлетин. Ти ще препращаш посетители към целева страница на рекламодател и получаваш комисионна за всяка продажба или потенциален клиент. Звучи просто, нали? Но всъщност съвсем не е така!
В тази статия на Grow Easy ще споделим с теб 10 доказани съвета за това как да постигнеш успех с афилиейт маркетинг. И така, да започваме!
Рекламира на познат продукт | Афилиейт маркетинг V
Като страна в афилиейт маркетинг или партньорски маркетинг отношения, имаш възможност да избереш продукт, който искаш да рекламирате. Препоръчително е да рекламираш само продукти, които познаваш и с които имаш опит. Освен това е много по-лесно да пишеш по тема, която те интересува. Така ще дадеш много по-добри съвети и ще отговориш на въпросите на читателите, които посещават твоето онлайн пространство. Когато естествено реализираш твоите идеи за собствен бизнес, ти имаш по-голям шанс да привлечеш горещ трафик - посетители готови да си купят.
Ако посетителите ти те приемат като експерт в областта, е много по-вероятно да закупят продукт. По този начин и ти ще изградиш добри и успешни партньорски отношения с компанията рекламодател, която се е свързала с теб.
Добър призив за действие | Афилиейт маркетинг
Когато читателят разглежда твоя уебсайт или бюлетин, е време да го убедиш да кликне върху рекламата на рекламодател. Идеята е да съблазниш посетителя си с атрактивен бутон или връзка.
Този така наречен призив за действие трябва да бъде ясно видим за всеки посетител с един поглед. Можеш да направиш това, като работиш с напълно различен цвят от тези на останалото съдържание. Често се използват бутони с ярко оранжев или зелен цвят.
Посланието във вашия призив за действие също е много важно. Трябва да е привлекателно за посетителя, за да кликне върху него. Текстът трябва да призовава посетителя да предприеме действие, съвсем буквално. Думи като „кликни тук“ или „изпрати“ вече не са достатъчни.
Няколко примера за добра тема на подканваща фраза включват:
- „Поискайте безплатна оферта“
- „Намери хидратиращ крем под 20 лв.“
- „Разгледай отстъпките“
- „Опитайте 1 месец безплатно сега!“
Избор на кампания с голямо покритие V
Генерирането на много приходи от посетителите ти може да е ефективно начинание, главно поради избора на правилните кампании. Изкушаващо е да избереш кампанията с най-висока комисионна, но въпросът е дали тази кампания също така се конвертира добре. Партньорските мрежи често предоставят информация за кампаниите с най-добра реализация, но статистиката често е подвеждаща.
Можеш да измериш коя кампания ще постигне най-високата „eCPC“ (ефективна цена на клик). Това е показател, използван от няколко големи афилиейт маркетинг мрежи. Шансовете са, че кампания с по-ниска комисионна на клик в крайна сметка ще доведе до по-високи приходи. Следователно винаги е важно да измервате и оптимизирате реализациите.
Преговори при афилиейт маркетинг V
Ако забележите, че определена Google Ads реклама или кампания върви добре, не се колебай да се свържеш с твоите рекламодатели. Има място за по-добри приходи, които можеш да спечелиш с твоитв комисионни чрез ефективни преговори. Така че, ако донесеш много потенциални клиенти или продажби на рекламодател, той често е готов да увеличи процента на твоята комисионна.
Организация на афилейт маркетинг V
Много е важно да следиш кампаниите си. Ето защо сдобиването със софтуер за афилиейт маркетинг е толкова важно. Наличието на ясна и подредена визуализация на твоите кампании, ефективност, статистика, брой посетители и фактури ти позволява постоянно да оптимизираш кампанията си и да увеличаваш възвръщаемостта на инвестициите.
Избягване на промоции на няколко продукта едновременно V
Всеки ден виждаме уебсайтове с десет или повече афилиейт реклами на страница. Читателят на твоя блог или бюлетин лесно се разсейва. Когато препоръчваш твърде много различни продукти, посетителят се дразни от пренаситената с реклами страница и може да я напусне бързо. Големият брой продукти също така може да навреди на SEO на сайта.
Това е често срещана грешка, допускана от хората, които се занимават с афилиейт маркетинг и тя води до разочароващи резултати. Затова избери да рекламираш една кампания и се увери, че съдържанието на страницата съответства. Като поддържаш фокуса върху твоята целева страница или бюлетин с една единствена кампания, ще видиш, че генерираш повече кликвания и постигаш по-добри резултати.
Неправилно таргетирана аудитория | афилиейт маркетинг V
Винаги обмисляй коя целева аудитория основно ще посещава твоя уебсайт. Опитайте се да се поставиш на мястото на тази таргетирана група и избери кампания, която отговаря на техните нужди. Избери кампания за целева страница или бюлетин, който е пряко свързан с темата.
Това ти дава най-голям шанс посетителите наистина да закупят нещо. Ако не виждаш възможност за директна реклама по темата, помисли как бих могъл да бъдеш полеен на твоята целева аудитория в момента. Помисли за възрастта, пола, но и кое време на годината или кой празник предстои. Винаги има продукт или услуга, които твоята целева група потенциално би искала да купи.
Изборът на реклама на случаен принцип, защото в този случай има висока комисионна, е абсолютно лоша идея.
Кликбейт съдържание | Афилиейт маркетинг V
Избягвай предоставянето на неправилна информация, за да генерираш кликове от посетителите на всяка цена. Класически пример е услуга, която се популяризира като „безплатна“, но когато посетителят се регистрира, изведнъж изисква от него плащане. Или се предлагат кодове за отстъпка, но след кликване те са неактивни.
Всичко това се прави само с една цел – да накара посетителя да кликне върху партньорската връзка възможно най-бързо. Въпреки че е хубаво, ако знаеш как да генерираш много кликвания („примамки за кликвания“), това абсолютно не е начина, по който трябва да се прави афилиейт маркетинг. Рекламодателят няма да се зарадва на невярна рекламна информация за неговия продукт, а посетителят е объркан и ще остане разочарован.
Нереалистични очаквания V
Когато става въпрос за партньорски маркетинг, терминът „пасивен доход“ често се използва, сякаш тези думи са синоними. Следователно блогърите или собствениците на уебсайтове, които стартират с партньорски маркетинг, често имат много високи очаквания. Много хора очакват да генерират пълен доход от добре направени кампании за нула време, докато те не правят нищо. За съжаление, това не работи така.
Изисква се много търпение, за да се създаде добър партньорски уебсайт и да се тестват до голяма степен кампаниите. Не поставяй нереалистични очаквания и не разчитай просто да станеш богат и да генерирате пасивен доход, особено ако тепърва започваш.
Нарушаване на правилата при афилиейт маркетинг V
Връзката между теб и рекламодателя е много важна. Ето защо е важно да се придържаш към правилата на кампанията, за да си сигурен, че можеш да продължиш да работите с него и да не нарушаваш общите условия от договора.
Надяваме се, че горните 10 съвета ще ти помогнат и ще ги имаш предвид, за да постигнеш добри резултати в сферата на партньорски маркетинг. Не забравяй да избереш правилно подходящи афилиейт кампании и да избягваш често срещани грешки, посочени по-рано.