Знаеш ли какви видове реклама съществуват в платформата Google Ads? Необятният дигитален свят ни дава множество възможности да разширяваме разпознаваемостта на бранда си, да достигаме до повече хора и съответно да сме по-конкурентноспособни.
Ако се стремиш да привлечеш възможно най-много потребители на своя сайт, които да извършат желаното действие, било то поръчка, запитване или телефонно обаждане, информираността за различните рекламни формати в Google Ads може да е ключово.
В тази статия ние, от Grow Easy, ще представим различните видове реклама в Google Ads и как те могат да помогнат за по-ефективно, лесно и бързо достигане до целевата аудитория. Приятно четене!
Видове рекламa в Google Ads
Всеки от нас е виждал реклама в Интернет пространството - дали, докато правим запитване в търсачките или докато просто гледаме видео в YouTube. Е, голяма част от тези реклами са дело на платформата Google Ads.
Съществуват различни видове реклами, като всеки един от тях е предназначен за отделни маркетинг цели и предлага уникални възможности за достигане до потенциални клиенти.
Google Search Campaign | Видове реклами
Google Search Campaign рекламите са една от основните форми на реклама в Google Ads. Те се появяват в резултатите от търсенето, когато потребителите въвеждат ключови думи.
Тези ключови думи могат да са както една дума, така и фрази или конкретни изрази. Ако потребител направи запитване в търсачката, свързано с продуктите или услугите, които предлагаме, това осигурява висока релевантност и шансове за кликвания, тъй като рекламите са насочени точно към търсещия потребител.
Рекламите в Google Search са на принцип PPC ( pay-per-click) или плащаш само, когато някой кликне на твоята реклама.
Ефективността и релевантността на рекламите се определят както от максималната цена за клик, която бизнесът е склонен да заплати (CPC), така и от техния качествен рейтинг ( Quality Score). Той се определя от:
- Очаквана честота на кликване
- Уместност спрямо запитването на потребителя в търсачката
- Реелевантност на целевата страница
С по-висок бюджет за CPC възможността за класиране на рекламата над тази на конкурентите е по-висока. Това може да осигури и извеждане на рекламата до първите страници на търсачката на Google.
Google Display Campaign
Мислиш ли, че телефонът ти те следи? Или че някой постоянно те наблюдава и ти пуска реклами на нещата, които си потърсил само веднъж в Google? Е, може би няма да те изненадаме, когато кажем, че ДА, действията ти биват следени.
Всичко това е възможно посредством използването на Google Display Campaign. Дисплейните реклами в Google Ads са визуални банери, които се показват в Google Display Network мрежата. Тази мрежа включва милиони уебсайтове, които са партньори на Google, както и самите Google приложения.
Google Display Campaign рекламите могат да бъдат и разположени отстрани на страниците или вмъкнати в тяхното съдържание и дори в мобилните приложения.
Google определя кои реклами да се показват, на базата на съдържанието на страницата, историята на сърфиране на потребителя и как неговите действия съответстват на пазарните категории, определени от рекламодателя. Това професионалистите в дигиталните агенции постигат с тясно и специфично таргетиране.
Дисплейните реклами действат като дигитални билбордове, които следват потребителите по време на тяхната онлайн пътека и увеличават разпознаваемостта на бранда дори, когато не се кликват.
Video Campaign| Видове реклами
Както може би се досащаш, видео рекламите се хостават в YouTube и се произвеждат предимно там. Платформата Google Ads предлага 6 видове реклама в YouTube:
Skippable in-stream ads: Тези реклами се показват преди, по време или след видеоклиповете. Няма ограничение за дължината и продължават, докато не бъдат пропуснати от потребителя, като това може да се случи след 5 секунди от началото на рекламата.
Non-skippable in-stream ads: Те могат да бъдат до 15 секунди и се възпроизвеждат докрай без опция за пропускане.
In-feed ads: Тези видове реклама позволяват на рекламодателите да популяризират видеоклип, като го показват на началната страница на YouTube, сред резултатите от търсенето или под активно възпроизвеждащи се видеоклипове.
Bumper ads: Подобни на Non-skippable in-stream рекламите, но с дължина само 6 секунди и се възпроизвеждат в началото на видеоклиповете.
Outstream ads: Подобни на дисплейните реклами, тези видеоклипове се възпроизвеждат само в мрежата на видео партньорите на Google и нямат ограничение за дължина.
Masthead ads: Тези реклами се предлагат под формата на резервация, чрез представител на Google. Произвеждат се автоматично без звук и са с с дължина до 30 секунди.
Google Demand Gen Campaign
Търсиш начин да покажеш бизнеса си пред хора, които дори не са чували за него? С Google Demand Gen Campaign това е напълно възможно.
За разлика от останалите реклами в Google Ads, кампаниите Demand Gen са създадени, за да достигнат до потребителите, още преди те да започнат активно да търсят даден бранд.
Вместо това, тези кампании на Google се фокусират върху привличане на нови аудитории и генериране на интерес сред потребителите чрез по-визуално представяне на съдържанието.
Кампаниите Demand Gen показват реклами в Google Discovery Feed, Gmail и YouTube, включително YouTube feed, In-Stream и Shorts в рамките на една и съща кампания.
Google Shopping Campaign | Видове реклами
Shopping рекламите са изключително полезни за търговци на дребно и онлайн магазини. Тези реклами показват продукти директно в резултатите от търсенето и улесняват потребителите да разглеждат и сравняват различни предложения.
- Google SERP: Подобно на Search рекламите, Shopping рекламите могат да се появяват в страниците с резултати от търсенето (SERP), когато потребителите търсят ключови думи. Тези думи са свързани с продукти/ услуги, които бизнесите предлагат.
- Google Shopping: Спонсорираните Shopping реклами се появяват в тип карусел в горната част на страницата, което увеличава тяхната видимост.
- Google Images: Каруселът на рекламите, представени в Google Shopping Campaign се показват и в горната част на резултатите за търсене на изображения, свързани с ключови думи за продукти.
- Google Maps: Рекламите за местни стоки са разположени в горната част на списъците, където откриваш и свързани ключови думи, въведени при търсенията ти в Google Maps.
- Партньорски сайтове на Google: Shopping рекламите се появяват и в резултатите от търсенето и директориите на стотици партньорски сайтов.
Важно е да се отбележи, че този вид реклама все още не е наличен за българския пазар.
Google Ads App Campaign | Видове реклами
App кампаниите са специализирани за промоция на мобилни приложения. Те автоматично оптимизират рекламите в зависимост от производителността и целят да увеличат броя на пътите, в които приложението е било инсталирано.
Единственото, което е нужно, за да се стартира такъв вид реклама, е да се даде кратко описание на приложението, да се избере предпочитан език и да се зададе бюджет. Останалата информация Google сам извлича от Play Store пространствата. Лесно, бързо и удобно.
App кампаниите използват разнообразие от формати, включително видео и изображения, за да привлекат вниманието на потребителите.
Показват се на различни места като Google SERPs, Google Discover, резултати от търсенето в Play Store, в YouTube и в партньорската мрежа за търсене на Google.
Google Ads Local Campaign | Видове реклами
Локалните кампании са насочени към привличане на клиенти към физически магазини или места, на които се извършва даден тип услуга. За да се възползваме от такъв тип реклама, то трябва да свържем GMB “Google My Business”с платформата на Google Ads.
Използват геолокационни данни, за да показват реклами на потребители, които се намират в близост до бизнеса, увеличавайки шансовете за физическо посещение.