Ако сте собственик на бизнес, вероятно поне веднъж сте си задавали въпрос  „Как да постигна ефективно управление на фейсбук страницата?“ И това е напълно нормално! Към 2022 год. Фейсбук е най-използваната социална мрежа от търговци по целия свят. Ето защо без значение какви са вашите маркетингови цели, Фейсбук трябва да бъде част от Вашата стратегия. 

Едно от важните неща в новата дигитална реалност е да се научите как да управлявате фейсбук страницата на Вашия бизнес. Правилните действия за популяризиране на марката и продуктите ще Ви донесат успеха, който така силно желаете. 

Как обаче да го постигнете тази на пръв поглед не лека задача? Преди обаче да Ви разкрием тайната на успеха нека обърнем внимание на още една важна тема.

Какви са ползите за бизнеса да има фейсбук страницата?

Ефективното управление на фейсбук страницата носи на бизнеса редица позитиви като например:

  • Повишаване разпознаваемостта на бранда;
  • Подобряване лоялността към марката;
  • По-високи нива на конверсия;
  • Намаляване на разходите за маркетинг;
  • По-богати преживявания за клиентите;
  • Подобряване на познанията за продуктите;
  • И много други.

След като изяснихме ползите от присъствието на бизнеса в социалната мрежа, нека разгледаме съветите и ефективно управление на фейсбук страница 

Ефективно управление на фейсбук страница: от къде да започнем

Създайте условия за успех. Завършете основния си бизнес профил, като добавите профилна снимка и снимка на корицата. Препоръчваме Ви за снимка на профила да използвате логото на бранда си. 

Разкажете своята история с изображението на корицата. Една снимка може да изрази хиляда думи. Помислете добре какво да сложите на нея, за да от пръв поглед потребителите да разбират какво предлагате. 

Когато попълвате бизнес профила на страницата си, не пропускайте да попълните и всички важни данни:

  • Кои сте вие и как помагате на клиентите си;
  • Каква са Вашите мисия, визия и ценности;
  • Уебсайт (ако вече имате такъв);
  • Адрес и телефонен номер;
  • Работно време.

За улеснение на бизнесите социалната мрежа предлага персонализирано управление на фейсбук страницата посредством бутони за действие. Например може да делегирате права и на други хора за администриране на страницата. Ето какви роли още можете да зададете.

Редактор

Той има право да:

  • редактира страницата;
  • изпраща съобщения;
  • създава публикации от името на страницата;
  • да виждате кой администратор е създал публикация или коментар.

Модератор

Той има право да:

  • отговаря на коментари на страницата и да ги изтрива;
  • изпраща съобщения като страницата;
  • да вижда кой администратор е създал публикация или коментар
  • да създава реклами и да преглежда анализите.

Рекламодател

Той има право да:

  • вижда кой администратор е създал публикация или коментар;
  • създавате реклами;
  • преглежда анализи.

Анализатор

Той има право да:

  • вижда кой администратор е създал публикация или коментар;
  • вижда анализите прозрения.

Ефективното управление на фейсбук страницата включва и успешното ѝ популяризиране

Сега, след като изградихте страницата си, уверете се, че някой ще я прочете! Започнете, като направите следното:

  • Поканете хората, които имат интерес към вашия бизнес, да харесат фейсбук страницата;
  • Поканете вашите съществуващи клиенти;
  • Добавете призив за действие към разписките си. Например „Потърсете ни във Фейсбук“;
  • Добавете поле за връзка към фейсбук страницата към вашия уебсайт.

Използвайте тези техники, за да популяризирате страницата си. Всичко е или безплатно, или много близо до това.

Публикувайте с намерение

Нека бъдем честни! Произволните публикации няма да Ви отведат доникъде. Трябва да се уверите, че вашите постове са в съответствие с бизнес целите Ви. Тази най-добра практика не само ще укрепи връзката ви с вашите последователи, но и ще разшири аудиторията ви. 

Като общо правило хората прекарват времето си в неща, които са значими за тях, вместо да го губят в безсмислено съдържание. На свой ред, Вашата марка ще бъде на първо място, когато дойде моментът да вземете решение за покупка.

Рекламирайте бизнеса си пред правилните хора

Както се казва, не можете да угодите на всички. Поради тази причина трябва да стесните аудиторията си до хора, които най-добре отговарят на вашата личност като купувач. 

За щастие, това е един от най-лесните за изпълнение съвети за маркетинг във Facebook. След като зададете цел на рекламата и настроите времетраене и бюджет, можете да изберете на какви критерии да отговаря целевата ви аудитория. Хубавото е, че освен възраст, пол, местоположение, език, можете да зададете и интереси на хората, пред които искате да покажете продуктите си.

Създайте календар за Вашето съдържание

Създаването на календар за вашето съдържание е нещо, което ще помогне за гладкото функциониране. Наличието на структура е изключително полезно, особено в ранните етапи или ако имате много хора, управляващи страницата.

Направете списък с всички ваши идеи за съдържание. След това започнете да планирате постовете за всеки ден от седмицата, както и кой ще публикува съдържанието, за какво ще публикува и по кое време ще публикува.

За Ваше улеснение можете да използвате Creator Studio или друг подобен софтуер, с който да настройвате кога да се публикуват постовете. 

Facebook продължава да е изключително ценен инструмент за бизнеса днес. Сега когато знаете какво изисква управлението на фейсбук страница, е важно да проверите дали информацията във Вашия профил е актуална. Направете го още сега, за да сте сигурни, че потенциалните Ви клиенти ще успеят да ви открият бързо и лесно.