Правилната и ефективна SEO стратегия е фундаментална част от добрия и успешен маркетинг на твоя бизнес. Главната идея на работещата SEO стратегия е да помогне на твоя уебсайт да се ранкира по-нагоре и по-успешно в търсещите машини според таргетираните от теб ключови думи. По този начин можеш да направиш органична реклама на твоя бизнес без да отделяш средства за допълнителна платена реклама. 

Като предприемач, твоя задача е да направиш по малко от всичко, за да успее твоя онлайн бизнес. Едно от тези неща е да научиш как да генерираш повече онлайн трафик към твоя сайт. Има много начини да направиш това, но най -добрият метод е чрез SEO оптимизация на търсачките или т.нар. SEO стратегия.

Бихме могли да продължим дълго да разказваме за това как работи SEO и как работи алгоритъмът на най-известната търсачка онлайн - Google. Обаче сме убедени, че ти си зает предприемач или бизнесмен. Така че е най-добре да ти спестим време и излишни подробности и да се придвижим към съществената част. В тази статия ние от Дигитална агенция "Grow Easy" ще покрием петте най-въздействащи вида SEO стратегия, върху които ти препоръчваме да се фокусираш, когато работиш с търсачките.

SEO стратегия – Проучване на ключови думи

Всяка успешна SEO кампания започва с намирането на правилните ключови думи за оптимизиране на твоя сайт. В идеалния случай ще откриеш подходящите думи при идентифициране на търсенето и нуждите на твоите клиенти. Помисли каква е специфичната сфера или ниша, в която се развива бизнеса ти.

SEO стратегия

За да идентифицираш правилните ключови думи, можеш да използваш Googles Keyword Planner или други подобни софтуери. Целта им е да ти помогнат да намериш свързани идеи за ключови думи или семантика към твоята тема. Подобни програми ти разкриват и месечните трендове в търсенето на потребителите. 

Например, ако си в индустрията за услуги или продукти за офис консумативи, въведи „канцеларски материали“ в избраната от теб програма за проучване на ключови думи. С един клик ще имаш достъп до свързани ниши и ключови думи, които можете да използваш за твоя сайт.

Ако искаш да възпитаваш аудиторията си и да изградиш авторитет на експерт, трябва да се съсредоточиш върху насочването към ключови думи, свързани с въпроси. Ключовите думи, свързани с въпроси, са термини за търсене, които носят информация за намерението на аудиторията. Например: „Кои са най-подходящите консумативи за нашия офис?“. След като съставиш списък с ключови думи, свързани с въпроси, можеш да създадеш специализирани публикации в блога, които отговарят на тези въпроси.

SEO стратегия – Контент маркетинг

След първата SEO стратегия с ключовите думи, която можеш да приложиш, следва да се фокусираш върху контент маркетинга или стратегията ти на съдържание. Целта ти е да започнеш да създаваш уникално и качествено съдържание, което кара аудиторията да се връща на твоя уебсайт и да очаква нови публикации с интерес.

SEO стратегия

Не е достатъчно да публикуваш шепа страници и публикации в блога на твоя сайт. С толкова оскъдно и не динамично съдържание, не можеш да очакваш хиляди да започнат да посещават твоя сайт ежедневно.

Ключът към класирането на резултатите от търсенето е чрез създаване на много страници по една и съща тема, което увеличава актуалния авторитет на твоя уебсайт и улеснява Google да разбере за какво става въпрос в твоя сайт.

За да си сигурен, че твоята маркетингова стратегия за съдържание е последователна, препоръчваме да разработиш редакционен календар за създаване и публикуване на съдържание последователно на твоя сайт. Ако нямаш време или умения за създаване на интересно и информативно съдържание, препоръчваме ти да наемеш копирайтър за тази цел. 

Използването на инструмент за управление на проекти ти позволява да наблюдаваш твоята стратегия за съдържание и следва да улесни работата ти. 

И накрая, ако искаш да си сигурен, че съдържанието е добре написано, използвай програми, които следят за плагиатство и правописни и стилистични грешки. Така ще направиш позитивно впечатление на всеки четящ с добре издържани текстове и статии на високо ниво.

SEO стратегия

SEO стратегия – On-page оптимизация

Няма значение дали имаш най-доброто съдържание в твоята индустрия. Няма да привлечеш органичен трафик към страниците си, ако има проблеми с това как е структуриран уебсайта ти. Ето защо следващата SEO стратегия включва правилното структуриране на всяка страница. 

Първото нещо, което трябва да направиш е да оптимизираш всичките си страници за съответните им ключови думи. За да направиш това, необходимо е ти или твоя копирайтър да създава текстовете и съдържание, включвайки необходимия брой ключови думи, които са органично преплетени в текста. Внимавай за твърде често използване на ключовите думи, което не е препоръчително.

След като публикуваш съдържанието, трябва да си сигурен, че Google обхожда и индексира твоя сайт. В този случай стартирай технически SEO одит, за да идентифицираш проблеми, които пречат на Google да чете твоя сайт. От тук следва да отстраниш всички проблеми, свързани със скоростта на сайта, вътрешните връзки и други.

Прилагането на промените е най-предизвикателният аспект на SEO на страницата. Поправянето на проблемите изисква технически знания за уебсайта. Ще се нуждаеш от помощ от уеб разработчик или програмист, за да свършиш тази работа.

Когато се прави правилно, можеш да очакваш подобрения в класирането на страниците с резултати от търсачката (SERP).

SEO стратегия

Изграждане на линкове/линк билдинг

Една от най-популярните разновидности на SEO стратегия е т.нар. изграждане на линкове. Ще стигнеш до точка за опит да се класираш за ключови думи, доминирани от реномирани и авторитетни уебсайтове на SERP. В този случай няма да ги изпревариш само с чисто съдържание. Имаш нужда от помощ от връзки за следване/линкове от авторитетни сайтове.

Do-Follow Links помагат да се предаде авторитет от един сайт на друг. Така че, ако получиш обратна връзка от реномиран сайт, репутацията му се свежда до твоя уебсайт, което го прави по-авторитетен от преди.

За да поискаш линк от авторитетен сайт, трябва да усъвършенстваш своя подход за работа. Ключът е да дадеш причина на собствениците на сайтове да се върнат обратно към твоя сайт.

SEO стратегия – Наеми професионалисти

SEO стратегия

В случай, че си твърде зает да се занимаваш с всички тези дейности изброени по-горе, или просто нямаш необходимите умения, време е да откриеш правилните професионалисти. На пазара има много рекламни агенции, които могат да предложат качествени услуги и изграждане на SEO стратегии. Подбирай внимателно и не бързай. Когато се спреш на няколко опции, поискай примери за работата им. Добре е и да получиш препоръки от хора, които вече са ползвали услугите на избраните от теб специалисти.

SEO като източник на трафик има най-високата възвръщаемост на инвестициите в сравнение с всеки друг маркетингов канал

След като сайтът ти започне да се класира на върха на SERP по ключова дума, получаваш повечето кликвания от потребителите. Това може да доведе до стотици, ако не хиляди, органични посетители на ден.

Най-хубавото е, че няма да се налага постоянно да популяризираш уебсайта си, за да поддържаш трафика. След като се класираш, бъди готов да браниш позицията си! Всеки иска да е най-отгоре на "пирамидата"! И това е възможно само със солидна SEO стратегия и кампания.