Искаш да научиш най-интересните тенденции за SEO през 2025? Да разбереш дали изкуственият интелект ще промени начина на ранкиране на твоя сайт?

В тази статия на Grow Easy ще разгледаме резултатите от проучване, направено измежду топ SEO специалисти. Те дават представа за това накъде се движи SEO оптимизацията през 2025 г. и как можем да се възползваме от тенденциите.

От нарастващата роля на Google Discover, до справянето с предизвиканите от изкуствения интелект смущения в търсенето - ето какво трябва да знае всеки, занимаващ се със Search Engine Optimization (SEO).

Основни изводи

Google Discover

Започваме с отговорите на специалистите относно Google Discover. Според специалистите на Grow Easy Google Discover е ключов двигател на трафика за издателите и значението на SEO оптимизацията не е за подценяване. Въпреки това резултатите са смесени:

SEO новини през 2025

  • 52% от анкетираните експерти по онлайн маркетинг определят Discover като основен свой приоритет за 2025 г.
  • 56% съобщават за увеличение на трафика от Discover през последните месеци, докато 21% отбелязват спад.

Въздействие на AI

Въздействието на изкуствения интелект се усеща във всеки аспект на дигиналтия свят. Това важи също и във всеки аспект на дигиталния свят и също така важи за дигиталния свят. Възможностите на AI видимо разклащат резултатите от търсенето (SERP):

  • 39% смятат, че изкуственият интелект на Google е заплаха за трафика, а 43% все още не са сигурни в неговото въздействие.
  • Поради промените в AI, 32% съобщават за неблагоприятно въздействие върху видимостта и процента на кликванията.

Обхождането (“crawling” - от англ. ез.) на съдържание от страна на AI платформите също е все по-сериозен проблем според SEO специалистите:

Близо една трета от анкетираните специалисти по дигитален маркетинг разрешават обхождането на сайтовете си, 29% блокират платформите селективно, а 11% ги блокират напълно.

Собствениците на сайтове изпробват различни стратегии за защита на съдържанието си от краулинг, включително платени стени, структурирани данни и правни политики.

Имаш нужда от експертен SEO съвет? Ние сме на разположение! Свържи се с експерт за безплатна консултация ТУК!

SEO новини през 2025 (1).jpg

Най-големи предизвикателства пред SEO за 2025

Всяка нова година идва със своите предизвикателства. Същото е при дигиталния маркетинг и SEO новини. В константно променящия се дигитален свят, много фирми се опитват да намерят начин да продължат да съществуват.

Близо една трета от участващите в анкетата специалисти по дигитален маркетинг не са сигурни, че ще успеят да намерят ресурси за нови SEO инструменти.

Наблюдава се тенденция все повече екипи да разчитат на AI за създване на SEO стратегия, което води до намаляне на човешкия фактор.

Бонус Съвет: Помисли за Google Ads. Чрез реклами в Google Ads, ти ще увеличиш видимостта и трафика към сайта ти. Ще имаш нови данни за ключови думи и потребителско поведение, които ще да подобрят SEO стратегиите ти.

Голяма част от анкетираните смятат, че използването на изкуствен интелект води до уеднаквяване на рекламните кампании. Затова собствениците и HR отделите търсят да назначат опитни SEO специалисти. По този начин те целят да се отличат от останалите.

Но се сблъскват с факта, че липсват обучени кадри. Липса на качествени кадри е основна пречка за развитието на SEO стратегия, според близо една трета от специалистите.

Други SEO предизвикателства

Друг често срещан проблем, е че един служител на дигитална агенция често е отговорен за няколко клиента. Това води до по-ниска запознатост с бранда и липсата на експертиза в сферата на клиента. Според статистиката, само 11% от всички дигитални агенции са над 10 човека.

Връзка между SEO специалисти и копирайтърите

Ефективното сътрудничество между SEO специалистите и редакционните екипи остава ключов фактор за успех за всички онлайн бизнеси. Това включва три основни аспекта:

#1 Обучение

  • 55% от организациите предлагат само базово SEO обучение на редакторите.
  • 27% провеждат редовни работилници, а едва 14% предоставят напреднали обучения.

#2 Приемане на SEO препоръките

  • 45% от копирайтърите следват активно SEO препоръките, което е положителен сигнал за интеграцията на SEO в процесите.
  • 52% прилагат препоръките частично, а 3% ги игнорират напълно, което показва, че липсата на пълна синергия все още е проблем в някои организации.

#3 Ангажираност на SEO специалистите

  • 64% от SEO специалистите участват активно в ежедневния копирайтинг, което е ключово за синхронизирането на стратегията за съдържание и SEO оптимизация.
  • 22% се фокусират основно върху големи събития или ключови кампании, като пропускат ежедневната работа по съдържанието.

SEO новини през 2025

Основни приоритети на SEO специалистите за 2025

Тенденциите сочат, че през 2025 г. SEO специалистите в дигиталния сектор ще се съсредоточат върху усъвършенстване на стратегиите за Google Discover.

Друг приоритет е адаптиране към AI-задвижваните промени в търсенето, диверсификация на източниците на трафик и засилване на кросфункционалното сътрудничество.

Тенденцията за използване на AI се очаква да доминира интернет маркетинг света през 2025 година.

Успешната имплементация на изкуствен интелект в маркетинга ще е от полза на всеки бизнес, като например онлайн магазини, апликации, физически магазини и търговски обекти.

Оптимизацията за Google Discover ще изисква съчетание от технически и креативни подходи за увеличаване на видимостта и мобилния трафик.

С нарастващата роля на изкуствения интелект, SEO екипите ще трябва да създават по-качествено и релевантно съдържание, което да отговаря на контекстуалните изисквания на AI-задвижваните алгоритми.

Не на последно място е работата с Google Analytics 4, Google My Business и Google Tag manager, които са неизменна част от деня на всеки специалист по дигитален маркетинг.

В допълнение, успешното синхронизиране на усилията между копирайтъри, продуктови и SEO екипите ще бъде ключово за създаването на съдържание с висока стойност, което е ефективно както за читателите, така и за търсачките.

Научете още от света на Google Marketing от нашия блог.