Поддръжката на уебсайт, който е направен на WordPress, може да изглежда в пъти по-лесен за мнозина, ако говорим за SEO. Това обаче не е точно така. Често се допускат няколко SEO грешки, тъй като смятаме, че платформата е напълно оптимизирана и общо взето сама се справя с ранкирането в Google.

Още тук повечето хора допускат първата си грешка. Въпреки че е сред най-често използваните уеб платформи, WordPress има нужда от още малко допълнителни настройки, за да даде наистина добри и качествени резултати. В тази статия ние от Дигитална агенция "Grow Easy" ще споделим с вас кои са най-често допусканите SEO грешки и как можем да се справим с тях.

SEO грешки - Неправилна структура на страницата

Провалът в опитите да ранкираме добре някоя страница, може да бъде още в зародиш. Често забелязваме грешна структура, като липсва подреденост на категории и тагове, а това неизменно води последствия след себе си. Те най-често се изразяват в слаб трафик и почти никаква ангажираност.

Ако успеем да улесни потребителите с правилната подредба на тагове и категории, това ще се отрази и на темпото на отпадане на потребители (bounce rate).

При структурирането на вашата страница трябва да запомните, че колкото по-просто и отчетливо е направена тя, толко по-лесно ще бъде за Google да разбере за какво точно става въпрос на сайта. Това ще доведе съответно до по-добри резултати и по-високо класиране в търсачката.

SEO грешки - Сайтът няма XML карта

Това е една от най-често допусканите SEO грешки. Sitemap-ът е възможно най-добрият начин да покажете на всяка една търсачка колко точно страници се съдържат на сайта ви.

Създаването на Sitemap не би следвало да е никакъв проблем за всички, които използват WordPress. Там е пълно с разширения, които може безплатно да използвате.

Нашият съвет е следният - ако Google казва, че нещо е полезно за вашата оптимизация – приемайте го. От години се твърди, че XML картите помагат за по-бързото обхождане на сайта. И това е точно така.

Пренасищане с ключови думи – една от най-често допусканите SEO грешки

Често се случва да видим текст на страница в някой сайт, която съдържа огромен брой пъти една и съща конкретна дума. Това обикновено е именно ключовата дума, на която се правят опити за ранкирането на въпросната страница.

Не допускайте това! Важно е ключовата дума да е написана умерен брой пъти. Търсачките може да са машини, но не са толкова глупави. Те разбират, когато в една страница ключовата дума е написана повече пъти от необходимото. От своя страна повторенията водят до последици, както от Google, така и от посетителите. Никой не иска да седне да чете текст, в който ще среща една и съща дума на всеки ред. Нали така?

Дублиране на Meta Title и Meta Description

Изключително важно е да не допускате подобни SEO грешки. Meta Title и Meta Description са много важни за роботите, които обхождат сайта. Именно чрез заглавието и описанието, което вие дадете, те успяват да разберат какво търсят на страницата ви.

Помислете добре за вашите Meta Title и Meta Description. Създайте уникални текстове за всяка една страница. Така едновременно ще ориентирате правилно посетителите си и роботите.

SEO грешки - Copy – Paste

Най-лошата идея, която може да имате, е да дублирате съдържание! Текстът на всяка една страница от сайта ви трябва да е 100% уникален. Редовно се случва да откриваме едно и също съдържание в два различни сайта. При вас това не бива да се случва, тъй като по никакъв начин няма да успеете да стигнете до първите страници на Google.

Копиране на съдържание може да доведе и до допълнителни проблеми. Ако собстеникът реши да ви докладва на Google, това ще доведе до ужасни последици и изпращането на сайта ви извън първите 10 страници. Google е справедлив спрямо тези неща и наказва сурово всеки нарушител. За това можем да ви посъветваме просто да отделите нужното време и да създадете уникален текст, който да използвате на сайта си.

Google често отчита и дублиране на текст между вътрешни страници в един сайт. Погрижете се всяка страница да бъде с авторски описания на това, което предлагате.

Бонус съвет: Внимавайте със счупените линкове

Внимавайте много за счупени линкове по вашите страници. Един подобен линк води до объркване както на потребителите, така и на търсачките. Те опитват да открият предложената от вас информация, но тя липсва.

Ако сте потребител, който отвори „счупен“ линк, какво ще направите? Вероятно ще затворите страницата и няма да се върнете повече. Търсачките следват именно пътя на потребителя. Ако потребителят остане недоволен, търсачките отчитат това и директно следва нова наказателна точка.

SEO грешки се допускат, но могат да бъдат поправени. Оптимизацията по ключови думи е едно от най-силните "оръжия", с които може да разполагате, стига да се използва правилно. В противен случай "оръжието" се обръща срещу вас. В случай, че не сте убедени в качествата си, винаги може да се обърнете към екипа на “Grow Easy Ltd”. Нашата дигитална агенция специализира в оптимизацията по ключови думи. Свържете се с нас и разберете как можем да ви помогнем.