Всяка секунда, в търсачката Гугъл се извършват милиарди търсения, а по-голямата част от страниците с резултати от търсенето включват реклама в Гугъл. Платен от бизнеса, Google Ads е ефективен начин за управление на подходящ, таргетиран трафик към твоя уебсайт точно, когато хората търсят видовете продукти или услуги, които предлага твоя бизнес.
В тази статия ще научиш какво представлява реклама в Гугъл, как работят тези реклами, калко струват и защо трябва да стартираш свои собствени реклами в Гугъл. Ако искаш да подпомогнеш успеха на своя бизнес, остани със следващите редове и научи повече!
Какво представлява Гугъл рекламата?
Google Ads е името на платформата за Pay-Per-Click (PPC) на Google, която позволява на бизнес да придобие видимост в Google търсачката. Най-често срещаният тип реклама в Гугъл е рекламата за търсене, която се появява на страницата с резултати от търсачката (SERP) за търсене. Тази реклама е свързана с продуктите и услугите на рекламодателя. Бизнесите също използват Google Ads за стартиране други видове реклама в Гугъл, включително дисплей реклами, реклами за пазаруване, реклами в YouTube и още.
Основни видове реклами в Гугъл
Съществуват няколко различни вида реклама в Гугъл. По-долу ще научим повече за това по какво се различават. Така ще ти е по-лесно да избереш подходящия вид за реклама на твоя бизнес, който най-успешно би могъл да те свърже с целевата ти аудитория.
Реклами за търсене в Гугъл
Рекламите за търсене в Гугъл се появяват най-отгоре на страниците с резултати от търсене. Има два раздела от платени резултати - един над неплатените или органичните резултати и един по надолу.
Дисплей реклами
Както бе споменато по-горе, можеш също да стартираш дисплейни кампании, които се появяват в мрежата на Google Display. Това е обширна колекция от външни, трети уебсайтове, които са се съгласили да обслужват Google Ads. Рекламите на Google Display могат да бъдат под формата на текст, изображение, видео или богат медиен формат и могат да бъдат насочени по различен начин, например чрез аудитории и ремаркетинг.
Реклами за пазаруване в Гугъл
Рекламите за пазаруване в Google се появяват както в редовния SERP, така и в раздела за пазаруване. Тези реклами работят по различен начин от редовните реклами за търсене, тъй като не можеш да насочиш ключови думи. Вместо това поддържаш подробен каталог на твоите продукти и Google ще ги съпостави с търсенията. Можеш обаче да кажеш на Google кои ключови думи не искаш да се появяват в рекламите ти.
YouTube реклами
Тъй като Google го притежава, рекламата в YouTube се извършва чрез Google Ads. Можеш да създаваш видео, текст или показване на реклами, които се появяват по време и преди видеоклипове и другаде на платформата. YouTube AD насочването работи по подобен начин.
Реклама в Гугъл – цена
Цената на реклама в Гугъл варира в зависимост от редица фактори, включително конкурентоспособността на твоите ключови думи и индустрия, твоето географско местоположение, качеството на твоите рекламни кампании и други.
В САЩ средната цена на кликване за реклами за търсене на Google във всички индустрии е 2,32 долара. В други страни средните разходи за рекламите на Google често са много по-ниски.
Безплатна реклама в Гугъл – как?
Може би ще те изненада да научиш, че не всички методи за реклама струват пари, дори и в Google. По-надолу ще покрием 20 начина, чрез които можеш да получиш безплатна реклама в Google и на други места онлайн.
- Създаване на качествено и информативно съдържание
- Пиши за някои наистина специфични и нишови за твоя бизнес характеристики и добавена стойност, които хората споменават в ревютата си
- Спомени всичко, което те отличава в твоето Google My Business описание
- Спомени всичко специфично и уникално за твоя бизнес в твоя уебсайт
- Използвай ключови думи, които са свързани с местоположението на твоя бизнес
- Обяви твоя бизнес в директории
- Публикувай уникално съдържание в твоите вътрешни данни
- Гост блог публикации в сайтове с висок авторитет
- Оптимизирай твоята Google Business обява
- Предлагай безплатни консултации в твоя бранш
Платена реклама в Гугъл – видове
Съществуват множество различни видове платени реклами в Гугъл, от които да избираш според това кой вид ще допринесе най-много за успеха на твоя бизнес. Платените реклами в Гугъл включват:
- Responsive Search Ads
- Dynamic Search Ads
- Display Ads
- App Promotion Ads
- Video Ads
- Shopping Ads
- Local Search Ads
- Call-Only Ads
- Local Service Ads
Как да създадем реклама в Гугъл
В Google има множество начини за реклама. Ако създаваш първата си реклама, процесът описан по-долу ще ти помогне лесно да настроиш твоята Google реклама.
За да рекламирате в Google, първо трябва да имаш акаунт в Google за твоята марка или бизнес. След като създадеш акаунта си, вече си готов да рекламираш в Google.
Първо се насочи към началната страница на Google Ads. Оттам кликваш върху бутона Start now в средата на страницата или горния десен ъгъл. Ако си препратен към таблото за управление, кликни върху +New Campaign.
След това ще трябва да избереш целта на кампанията си. Изборът на тази цел ще уведоми Google за типа аудитория, към който ще искаш да насочиш рекламата, както и как ще получат парите ти за оферта. Има различни цели, от които можеш да избираш. След като го направиш, това ще ти помогне да предоставиш правилния тип реклама за твоя бизнес. За да си поставиш добри цели, трябва да научиш как да си поставяш интелигентни цели.
Интелигентните цели помагат на твоя бизнес да изгражда системи за постигане на целите на твоите Google реклами
След като избереш целите си, щракнете върху Next. На следващата страница ще трябва да предоставиш име на бизнес. Щракни върху Next, след като добавиш името на твоя бизнес. Вече ще можеш да добавиш URL адрес до мястото, където потребителите ще отидат, след като кликнат върху твоята реклама. На следващата страница можеш да избереш темите на ключовите думи, които съответстват на твоята реклама и бизнес. След като си избрал ключовите си думи, кликни върху Next.
На следващата страница ще можеш да избереш къде искаш да насочиш рекламата си. Това може да бъде близо до конкретен адрес като физически магазин или местоположение. Или може да бъдат по-широки региони, градове или пощенски кодове. След като избереш региона, към който искаш да насочиш рекламата, кликни върху Next.
Сега е време за забавната част - изработка на самата реклама. В този раздел ще можеш да създадеш заглавието на рекламата, както и описанието. Всичко е направено още по-лесно с полето за визуализация на рекламата от дясната страна. За да напишеш страхотна реклама е необходимо да познаваш аудиторията си.
Последно, трябва да настроиш вида таксуване. Тази част е ясна. Въведи цялата си информация за фактуриране, както и всички промоционални кодове, които може да имаш за отстъпка. След това щракни върху Send.
Честито! Току-що създадохте първата си реклама на Google!