Off-page оптимизация е част от цялостната SEO стратегия за оптимизация на един уебсайт. В нея се включват различни дейности, използвани за увеличаване авторитета на домейна чрез получаване на обратни връзки от други сайтове.
Как представляват тези обратни връзки?
Каква е тяхната роля в off-page оптимизацията?
Как те помогат на търсачките да оценят надеждността на вашия уебсайт?
На тези и още въпроси ще дадем отговор сега.
Как работи изграждането на връзки? | Off-page оптимизация
Google използва над двеста фактора за класиране на уебсайтовете в търсачката. Off page оптимизацията е сред първите 10. Ако два уебсайта имат еднакъв резултат за качество на SEO оптимизацията, то тогава off page оптимизацията е с решаваща роля.
Добре поддържаният и полезен уебсайт с надеждни обратни връзки дава вот на доверие на търсачките. Те се стремят да предоставят на потребителите точни отговори на техните запитвания.
Най-общо казано обратните връзки (от англ. back links) са връзки, които водят от един уебсайт към друг. Търсачките ги използват при определяне на ранга на дадена страница. Обратните връзки сигнализират дали едно съдържание е надеждно и дали поддържа известен авторитет. Основната цел на off page оптимизацията е да се създадат качествени, релевантни и надеждни обратни връзки.
Един от начините за подобряване на off page оптимизацията на даден уебсайт е гост статия в блог с дейност близка до вашата или. Други тактики, като цитиране и маркетинг на съдържанието, също помагат на брандовете да спечелят конкурентно предимство в морето от конкуренция.
Фактори за класиране в Google | Off-page оптимизация
PageRank е алгоритъм, използван от търсачката на Google за класиране на уеб страници в резултатите от търсенето. Той работи чрез отчитане на броя и качеството на връзките към дадена страница, за да се определи приблизителна оценка на важността на уебсайта.
Основното предположение е, че колкото по-авторитетен е даден уебсайт, толкова повече връзки ще има от други уебсайтове. Тъй като търсачките се преориентираха към използване на ключови думи като сигнал за класиране, придобиването на висококачествени връзки е от решаващо значение за усилията за SEO.
Изграждането на връзки е един от най-трудните аспекти на SEO оптимизацията. Необходими са значителни усилия, за да се наберат висококачествени обратни връзки. В днешно време е невъзможно да поставяте спам връзки в мрежата, за да манипулирате класирането при търсене, без да получите наказание от Google.
По-долу са описани най-съществените фактори, които Google използва при оценката на класирането в търсачката:
Уместност
Обратните връзки трябва да са релевантни по четири начина: от домейн към домейн, от страница към страница, от домейн към страница или от връзка към страница. Връзките трябва да бъдат разположени на уеб страници в рамките на подходящия тематичен обхват. Например, ако сте адвокат по трудово право, няма да поставите връзка към страница за ресторанти, освен ако това не е уместно и не е свързано с проучване на случай.
Разнообразие на уебсайтове
Търсачките предпочитат профили на входящи връзки с разнообразие на домейните, което представлява броят на уникалните и отличаващи се домейни, от които вашият уебсайт има входящи връзки. Поради тази причина е разумно да имате такива връзки от различни авторитетни блогове, сайтове, списания, директории и т. н.
Местоположение на връзката | Off-page оптимизация
Google дава приоритет на намеренията за търсене, което означава, че връзките трябва да бъдат включени безпроблемно в съдържанието на уебсайта. Нерелевантните връзки, тези, които са поставени в странични ленти или в долни колони единствено с цел класиране, се считат за забранени.
Стойност
Основната цел на търсачката е да предоставя на потребителите най-подходящото и ценно съдържание. Когато други уебсайтове препращат към вашия, това трябва да се дължи на факта, че вашата информация допълва и подкрепя тяхното съдържание. Оттук и факторът "човешка стойност". Обратните ви връзки трябва да показват разбиране на целевата ви аудитория и да ѝ предлагат уникална стойност.
Уникалност | Off page оптимизация
Споменаването на марката под формата на качествени връзки от авторитетни места, които включват вашия уебсайт, предоставя отлични възможности за изграждане на силен профил на обратните връзки. Уебсайтовете на форуми и уникалните събития, в които е включена вашата марка, са високо ценени, особено когато не присъстват вашите конкуренти.
Вместо заключение
Какво вече разбрахте off-page оптимизацията е съществен елемент на дигиталния маркетинг, който подпомага цялостната стратегия за SEO оптимизация. За да постигнете цялостен успех, трябва да комбинирате off-page оптимизацията с ефективни тактики за техническа и on page оптимизация на страница.
Ако не знаете от къде да започнете, препоръчваме Ви да се обърнете към специалисти по SEO оптимизация. Екипът на дигитална агенция „Grow Easy“ е с дългогодишен опит в планирането, създаването и успешното управление на бизнес и SEO стратегии. Заявете своята безплатна консултация сега.