В тази статия на Дигитална агенция „Grow Easy” ще се опитаме да ви дадем отговор на един от най-често задаваните въпроси. А именно – колко време е необходимо, за да видим резултати от SEO оптимизацията на нашия уебсайт?

Няма как някой да даде точно време, в което ще постигне даден резултат, ако се отнася за Search Engine Optimization. Причината за това е ясна – не можем да влияем на това, което не контролираме. А точно това нещо е Google. Разбира се, може да се дадат някакви груби срокове, но клиентът трябва да е наясно, че с точност не може да получи отговор на подобен въпрос.

Клиентът трябва да бъде добре информиран преди стартиране на работата между двете страни. Когато става въпрос за оптимизация по ключови думи, няма магически трикове, които да направим, за да се постигнат резултати. Има изисквания от Google, които се изпълняват и след това резултатите се чакат. Но все пак нека погледнем малко по-обстойно на въпроса и да видим какви отговори можем да дадем.

Какво се опитваме да постигнем?

Първото и най-важно нещо е да се консултираме с клиента и заедно да изберем нашите цели. Основно е да се разбере каква е целта на клиента? Какво иска да постигне той, инвестирайки в SEO оптимизация?

Обикновено клиентът се е насочил към най-големите ключови думи от бранша, но тези думи са изключително трудни за работа и обикновено отнема години, за да се постигне значим резултат. Хубаво е големите ключови думи да се направят в по-дълги такива, което улеснява работата и ще даде резултат по-бързо. За това клиентът трябва да знае някои основни неща:

  • По-дългите ключови думи може да имат по-малко търсене, но то е в пъти по-конкретно и по-вероятно да доведе до конверсия. Колкото по-конкретно е едно търсене, толкова по-възможно е да се стигне до продажба;
  • Дългите ключови думи ще доведат в сайта ви хора, които търсят точно определен продукт/услуга/решение.

Най-лесният начин да постигнем резултатите, които клиентът иска, е като първоначално зададем нашите цели и работим по завишаването на органичния трафик в сайта.

Кои са показателите, от които зависи всичко?

Всеки сайт е различен. Някои сайтове по-бързо ще се ранкират след направените промени. За други ще отнеме повече време. Това зависи от:

  • Разработеността на сайта – колкото по-разработен и детайлен за услугите/продуктите си е един сайт, толкова по-лесно ще постигне резултати;
  • История на сайта – колкото по-дълго един сайт съществува в интернет пространството, толкова по-добре. Ако сайтът е бил индексиран от Google, но в продължение на известно време не е имало работа по органичните му резултати, то би било по-лесно работата да се възобнови. Ако обаче един сайт е току-що създаден, то периодът от време за работа и резултати ще бъде по-голям.
  • История за предишна работа – голямо улеснение и плюс за SEO оптимизацията е, ако в предишен период се е работило по органичните резултати на уебсайта. По този начин ще бъде много по-лесно тази работа да се поднови и резултатите по-лесно ще възвърнат позицията, която са заемали преди.

Разбира се, факторите са много, като това са част от основните, които е важно да се знаят.

Друга важна част, с която клиентът трябва да е наясно при започването, е, че е възможно да се направят промени по текстовото съдържание и подредба на сайта. Това ще направи страниците ви „по-приветливи“ за Google, а с това и за потребителите. Някои бизнеси може да не са доволни от този факт, но е хубаво да им се обясни какви промени ще предизвика това за SEO оптимизацията и какви предимства ще донесе цялостно на сайта.

Е, все пак колко време отнема да видим резултати от SEO оптимизацията?

Като съберем всички изброени фактори по-горе, то нормалният период от време, който би следвало да се даде, за да видим резултати, е шест месеца.

Ние от „Grow Easy” сме единствената дигитална агенция в България, която подписва едногодишен договор с клиентите си. В края на договора, ако не сме постигнали договорените резултати предварително, ние ще възстановим инвестираната от вас сума.

Как започва работата и кои са най-лесно постижимите резултати?

Всяка дигитална агенция има своите „козове“ за това как по-бързо да постигне резултати. Разбира се, ние няма да споделим нашите „тайни трикове“ с аудиторията, но всеки, който ни потърси, ще може да се докосне до метода ни на работа и да научи как постигаме резултатите си.

Един от най-често срещаните методи за издигане нагоре в търсачката на Google, е работата по името на уебсайта. Тъй като това е името на вашия бизнес, то би било изключително лесно да се изкачите до първата позиция (ако вече не сте там). Това от своя страна ще завиши трафика в сайта, а хората, които търсят определен бранд, е много вероятно да конвертират на по-късен етап. Именно поради тази причина е много важно да бъдете на първа позиция при търсене на бранда ви.

Друг вариант за по-бързо изкачване в търсачката е, чрез вътрешно-линкова структура. Това се прави, като се осъществяват връзки между страниците в сайта. Така ще покажем на Google бързо коя страница за какво отговаря в сайта и ще ни даде предимство при оптимизацията.

В крайна сметка това е един безкраен кръговрат…

Едно от най-важните неща, които трябва да обясним на нашите клиенти, когато започваме съвместна работа. Много от тях ни питат не само „колко време ще отнеме“, а и „колко време трябва да се прави SEO?“. Е, оптимизацията по ключови думи не е от тези неща, които се настройват веднъж и след това само жънем резултати. SEO-то е кръговрат! Причината за това е, че винаги има конкуренти, които ще се опитват да се изкачат до възможно най-високите резултати. Вие трябва да правите същото, ако искате да запазите позиции и да не бъдете „свалени“ надолу в търсачката.

За да бъде ефективна оптимизацията, то по нея се работи постоянно и се използват различни тактики и иновации, за да се постигне оптимален резултат.