Алт текст - фактор ли е за класиране? В днешната статия ще отговорим на въпроса дали alt таговете влияят върху класирането ви при органично търсене (или не). Ето какво трябва да знаете.
Алт текст се използва, за да помогне на компютрите да четат изображения.
Но могат ли alt таговете да повлияят на класирането ви при органично търсене?
Прочетете, за да научите дали има връзка между алт текст и подобреното класиране в резултатите от Google Търсене на изображения.
Твърдението: Алт текст е фактор за класиране
Какво е алтернативен текст?
Алт текст е атрибут на HTML изображение. Позволява ви да създадете алт текстова версия на вашето изображение, ако не може да се зареди или има проблем с достъпността.
Поради важността му за Google Търсене на изображения, той се счита за фактор за класиране.
Алт текст като фактор за класиране: Доказателствата
Google подчертава как алт текст играе жизненоважна роля за разпознаването на вашите изображения от Google Търсене на изображения.
Ще намерите страница за най-добрите практики за изображения в документацията за разширено SEO на Google Search Central. В раздел, наречен „за алт текст“, Google обсъжда използването на алт текст.
„Google използва алт текст заедно с алгоритми за компютърно зрение и съдържанието на страницата, за да разбере темата на изображението. Освен това алт текст в изображенията е полезен като котвен текст, ако решите да използвате изображение като връзка.
Въпреки че компанията не уточнява, че алт текст ще подобри класирането ви, тя предупреждава собствениците на уебсайтове, че неправилната употреба може да навреди на уебсайта ви.
„Когато пишете алтернативен текст, съсредоточете се върху създаването на полезно, богато на информация съдържание, което използва ключови думи по подходящ начин и е в контекста на съдържанието на страницата.
Избягвайте да попълвате alt атрибути с ключови думи (известно също като препълване на ключови думи), тъй като това води до отрицателно потребителско изживяване и може да доведе до това вашият сайт да бъде разглеждан като спам.“
Предлага и следните примери за добро и лошо използване на алтернативен текст.
Документация на Google Sites показва, че изображенията може да идват с предварително попълнен алтернативен текст
„Някои изображения автоматично включват алт текст, така че е добра идея да проверите дали алтернативният текст е това, което искате.“
Например, когато изтегля стокови снимки, във файла е вградено текстово описание на изображението.
Когато се качват в система за управление на съдържанието (CMS) като WordPress, може да се наложи текстовите описания да бъдат преместени в полето за алт текст или да бъдат променени, за да се премахнат ненужните ключови думи.
В „Ръководство за начинаещи за оптимизиране на търсачките“ на Google Search Central предлага следните съвети относно alt таговете, когато използвате изображения като връзки:
„...ако използвате изображение като връзка, алтернативният текст за това изображение ще се третира подобно на котвения текст на текстова връзка. Ние обаче не препоръчваме да използвате твърде много изображения за връзки в навигацията на вашия сайт, когато текстовите връзки могат да служат за същата цел.
Още мнения
През 2020 г. Джон Мюлер, защитник на Google Search, отговори на въпрос относно алтернативния текст на изображение с цитат по време на работното време на Google за уеб администратори. В отговора той говори за това как Google го използва:
„За Търсене това, което се случва с атрибута alt, е, че го използваме, за да разберем по-добре самите изображения, по-специално за Търсене на изображения. Така че, ако не сте се интересували от Търсене на изображения, тогава от гледна точка на Търсене, всъщност не е нужно да се притеснявате за алтернативен текст.
Но ако искате тези изображения да се показват в Търсене на изображения, което понякога има смисъл да показвате и фантастични цитати в Търсене на изображения, тогава използването на атрибута alt е добър начин да ни кажете, че това е на това изображение и ние ще получите допълнителна информация от цялата страница по отношение на това как можем да класираме тази целева страница.“
Moz споменава фактори за класиране за алтернативен текст. Вместо да казва, че самият алтернативен текст е фактор за класиране, Moz съветва:
„… алтернативният текст ви предлага още една възможност да включите вашата целева ключова дума. Тъй като използването на ключови думи на страницата все още носи тежест като фактор за класиране в търсачката, във ваш интерес е да създадете алтернативен текст, който едновременно описва изображението и, ако е възможно, включва ключова дума или ключова фраза, към която се насочвате.
През 2021 г., по време на дискусия в Twitter относно ползата от ALT текста върху SEO, разработчикът на Google Мартин Сплит каза:
„Да, алтернативният текст също е важен за оптимизация за търсачки!“
По-късно през 2021 г. Мюлер отбеляза, че алт текст не е магия по време на разговор за оптимизация за целите на индексирането.
„Разбрах, че alt атрибутите са необходими за валидиране на HTML5, така че ако не можете да ги използвате с вашата платформа, това звучи като грешка. Въпреки това, алтернативният текст не е магически SEO куршум.“
Алт текст като фактор за класиране: Заключение
Алтернативният текст е потвърден фактор за класиране само за търсене на изображения. Трябва да създадете описателен алтернативен текст без спам, за да помогнете на вашите изображения да се показват в резултатите от Google Търсене на изображения.
Алтернативният текст определено не е фактор за класиране в Google Търсене. Google изясни, че алтернативният текст действа като нормален текст на страница при цялостно търсене. Така че не е безполезно, но не е отделно разглеждан фактор за класиране в съдържанието на вашата страница.