Performance max или pMax е един от най-новите видове кампании в Google Ads, те са напълно автоматизирани с цел достигане на точната аудитория в точния момент, разпределяйки бюджета за постигне на оптимални резултати.
В тази статия на Grow Easy ще ви запознаем с три много лесни метода за добавяне на негативни ключови думи към вашите pMax кампании. Независимо дали сте опитен маркетолог, или сте нов в Google Ads, тези стъпки ще ни помогнат да оптимизираме кампаниите си. Прилагането на тези техники ще повиши В ПЪТИ ефективността на нашата pMax кампания.
Какво е pMax?
Performance Max е тип кампания, която има за цел да позволи на рекламодателите да увеличат реализациите в редица рекламни канали на Google. Това включва Google search, дисплей, YouTube, Gmail и други партньори на Google. Кампаниите на pMax са разработени, така че да достигнат максимално високи резултати при постигането на определените от нас цели.
Една от ключовите характеристики на pMax е възможността за използване на множество рекламни формати. Това включва текст, изображения и видеоклипове, което дава възможност за по-гъвкав подход. Този тип кампания обещава повече реализации чрез оптимизиране на ефективността на рекламите в реално време и във всички канали с помощта на Smart Bidding - автоматизирано офериране, управлявано от изкуствен интелект, което се използва в кампаниите Smart Shopping.
Въпреки че е една от най-автоматизираните кампании, това не изключва навременна оптимизация и всекидневно наблюдение с цел постигане на максимално добри резултати, а какво по-добре от това да контролираме кампаниите си в Google Ads чрез добавяне на негативни ключови думи. За съжаление не можем да ги добавим ръчно към Performance Max кампаниите.
Или поне Google иска да си мислим така.Има два основни метода за добавяне на негативни ключови думи в pMax.
Да изискаме съдействие от Google rep
Да добавим негативни ключови думи на ниво профил
Това е лесен метод, но след като бъдат добавени, те ще бъдат приложени към всяка кампания в акаунта. Тази функционалност е безполезна, ако искаме да добавим отрицателна ключова дума към конкретна pMax кампания, но не и към други кампании в акаунта.
Има и трети метод, който е по-ефективен от другите! За да се възползвате от него вие трябва да:
Първа стъпка - Създаване на списък с отрицателни ключови думи специално за pMax
Трябва да стартираме с анализиране на данните от текущата ни кампания в pMax, за да определим кои от ключовите думи са нерелевантни за нашата кампания.
Съставяне на подробен списък с негативни ключови думи. Категоризирайки ги въз основа на теми или продукти, които не са свързани с бизнеса. Тази категоризация улеснява управлението и актуализирането на списъка с течение на времето.
Трябва да се има предвид, че с развитието на бизнеса може да се появят нови нерелевантни ключови думи, затова редовното преглеждане и актуализиране на този списък ще оптимизира допълнително нашата pMax кампания. Този проактивен п одход помага за поддържане на релевантността на рекламите и предотвратява напразните разходи за реклама.
Втора стъпка - Връзка с поддръжката на Google, за да приложат избран от нас списъки
Свързването с поддръжката на Google за добавяне на негативни ключови думи към pMax кампаниите е лесен и ефективен метод.
Преди да се свържем с поддръжката на Google, трябва да съберем цялата необходима информация. Това включва идентификационния номер на клиента в Google Ads, подробен списък на отрицателните ключови думи, които искаме да добавим и всички необходими подробности за кампанията.
Когато се свържем с поддръжката на Google, трябва да уточним, че искаме да добавим отрицателни ключови думи към pMax кампаниите. Екипът по поддръжката ще ни преведе през процеса и ще потвърди въвеждането на отрицателни ключови думи.
След като изпратим заявката си, трябва да следим профила си в Google Ads за потвърждение. Поддръжката на Google обикновено обработва такива заявки бързо, но е важно да се уверим, че промените са направени успешно.
Трета стъпка - Добавяйте нови негативни ключови думи към pMax когато поискате!
След като сме минали през предишните две стъпки, вече може да добавим нови негативни ключови думи и то съвсем сами! Това значително ще улесни процеса и ще подобри представянето на нашите pMax кампаниите.
Защо да добавяме негативни ключови думи към pMax?
Добавянето на негативни ключови думи в pMax е от сигурен метод за подобряване на постигнатите резултати от нашите рекламни кампании. А ето и трите най-важни предимства:
Отрицателните ключови думи помагат за подобряване на таргетирането на кампаниите в pMax. Изключвайки нерелевантните термини за търсене, гарантираме, че рекламите се показват на по-подходяща аудитория. Това увеличава вероятността да достигнем до потенциални клиенти, които наистина се интересуват от продукти или услуги, които предлагаме.
Добавянето на отрицателни ключови думи намалява напразните разходи за реклама. Когато рекламите се появяват при нерелевантни търсения, плащаме за кликвания, които е малко вероятно да се превърнат в реализация. Отрицателните ключови думи предотвратяват това, като гарантират, че рекламите няма да се показват при нерелевантни търсения..
Използването на отрицателни ключови думи подобрява ефективността на кампаниите, катовидимо повишава коефицента на реализации или колко често при взаимодействие с рекламата се стига до такива.
Добавянето на отрицателни ключови думи в pMax подобрява ефективността на кампаниите, таргетирането, намалява напразните разходи, и защитава интересите на марката. Чрез редовното актуализиране на списъка с отрицателни ключови думи можем да гарантираме, че кампаниите ще продължат да бъдад ефективни, като осигурят по-добри резултати и по-висока възвръщаемост на инвестициите.